Gå til innhold

ford 6600


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD4EVER_1

har en 4wd -83 mod, har gått 19750timer uten ett eneste problem av noe slag!! utrulig men sant!

sjekk kryss og foraksel, og sjekk alle dysene.

jeg tror disse fordene går usvikelig godt og problemfritt i mange år til hvis de får godt med vedlikehold og stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste umidelbare svakheten som er typisk for denne typen Ford er vel motorblokka som har en tendens til å tæreopp innvendig av kjøleveska, elers er dette en solid traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

den traktoren jeg vurderer har gått 5500-6000timer. og hvis det da tæres opp innvendig.

koster det da mye for ny motor/motorblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er ikkje 6600 noko god brøytetraktor?

 

Han far brukte ein ford 5610 til brøyting i over 10år, no er det eg som driv med brøyting, både med 5610, en og ein 7710, eg har kjøpt for eit halvt år siden, og har ikkje planar om å byta traktor.

6600, er sikkert ein kjempe traktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Har selv en god gammel Ford 6700-4 wd 79 med laster.

 

Er en fantastisk god traktor, men vi har vært en av dem som ble nødt å skifte motorblokk. Ellers har det kun vært vanlig vedlikehold. Byttet clutch 2 ganger og ene venstre kryss i framaksel 3 ganger. Men må legge til at traktoren har godt mye i tungt frontlasterarbeid.

Vet ikke om 6600 har ZF-foraksel slik 6700 har?

 

Førerhuset har god komfort med hurtiggir og etterhvert er girkassen blitt fint synkronisert.

6600 har vel kun 8/2 girkasse mot 16/4 på 6700?

 

Kan godt anbefale å kjøpe 6600, men hvis det er noen 6700 tilgjengelig, så ville jeg godt for den med tanke på komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...