Guest Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Noen som har montert utvendig pto-bryter på Valmet 6400? Va skal til av brytere, ledninger og eventuelt relè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JR._1 Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Noen som har montert utvendig pto-bryter på Valmet 6400? Va skal til av brytere, ledninger og eventuelt relè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Har man noe å gjøre utenfor traktoren, med pto akslingen igang?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 ja det har ein. Slå av k.uttaket når gyllevogn er full og ein skal kople frå,,,mellom anna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Melkebonde_1 Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Avlesservogn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 vedmaskin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Tett pickup/innmating på presse/lessevogn etc..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Vinsj, - fint spørsmål men hvor bliver svaret av ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JR._1 Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jeg savner det sårt når jeg holder på å vinsje i skogen, traktoren går jo nesten hele dagen,og jeg synes det blir unødvendig slitasje på kraftuttakskryss og kjeder viss en lar vinsjen stå å snurre hele dagen.. Noen som har litt elektrokunskaper som kan være til hjelp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Finnes ikke det som originalt (ekstra-)utstyr? Og er det ikke bare utkobling og ikke innkobling? Men uten å ha studert opplegget så gjetter jeg på at det er nok med å legge opp en bryter til. Det er jo bare så du får styrestrøm til det releet/magnetventilen som er der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 FK monterte utvendig PTO-kopling både for på og av. Litt styr når ein skal kople det på første gangen,,men elles veldig fint... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Du JR, hvis du finner en løsning så er det fint om du legger det ut her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Dere MÅ ikke finne på å stikke armer og eller bein inn i lessevogn/presse-pickup, vedmaskin og lignende med kraftuttaket kun koblet ut med kraftuttakskløtsjen og en slik elektrisk bryter! En bitteliten kortslutning, så sitter du med skjegget i pickupen, så å si.. Tenk sikkerhet og kobl ut spaken fysisk, stopp aller helst motoren også!! Har gjort den tabben med å bruke bare el-bryteren selv ved fastkjøring i pickup, men det skjedde heldigvis ikke noen kortslutning da. Tenkte imidlertid på det når jeg var inne i traktoreb igjen, at det der var litt risikabelt gjort... Når den moralprekenen er sagt: Har traktoren den ekstra kontakten på innsiden av høyre bakskjerm montert, med en plugg du kan trekke ut som sikkerhetsanordning? I så fall er det bare å koble en bryter mellom de to polene på kontakten. Mangler denne kontakten, så må man legge opp litt selv. Kobles fortrinnsvis i serie med bryteren i spakhåndtaket, slik at begge brytere må være aktivert for at PTO skal være innkoblet (sikkerhet igjen). Kobler du i paralell, så er det nok at bare den ene bryteren er aktivert for at kløtsjen skal koble inn. Fargene på ledningene har jeg ikke for hånden akkurat nå, men har du litt peiling på bilelektro er det fort gjort. Klipp en av lederne til bryteren inne i spakhåndtaket, og forleng begge de to ledningsendene til en utvendig bryter/kontakt. Det er hipp som happ hvilken leder man klipper, enten den som kommer fra sikringsboksen eller den som går videre til magnetventilen. Når du da aktiverer den utvendige bryteren og slik forbinder de to avklipte lederne, så virker den vanlige bryteren som normalt. Slår du av bryteren _enten_ ute eller inne, så er kretsen brutt og kraftuttaket stoppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.