Gå til innhold

\&quot\;Uorginale\&quot\; vs Orginale deler.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker å høre folks synspunkter på såkalte urginale deler til traktor.

Etter noen år som traktoreier er det med tiden blitt en del henvendelser både til AK og Økonomideler angående reservedeler til traktorn. Diverse forder og en New Holland TS 110.

 

Mange av delene jeg har kjøpt er det ekstrem prisforskjell på originalt vs økonomideler. Dette har vel med kvalitet å gjøre tenkte jeg de første gangene jeg bestilte. Men etter å ha unersøkt litt nermere ser jeg at de uorginale delene er i all hovedsak laget på samme fabrikkene som de orginale delene.

De er stort sett et resultat av samme produksjon som orginaldelene. De er bare pakket i nøytral embalasje.

Derfor har de fleste deler til Ford/NH samme delenummer i delekatalogen hos AK som hos Økonomideler. Fordi det er samme produktet!!

 

Ny eksospotte til TS`n hos AK koster 5500,- + mva

Samme potta hos Økonomideler ca 1250,- + mva

 

Det vil si at den samme potta som kanskje er laga i samme serien på fabrikken koster 440% mer hos AK enn økonomideler!!

 

Det samme regnestykket får jeg vel veldig mange deler på mine traktorer. Det gjelder sikker for de fleste merker.

 

Lurer på om folk er prisbeviste eller handler dere ukritisk orginaldeler for de er "best"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ønsker å høre folks synspunkter på såkalte urginale deler til traktor.

Etter noen år som traktoreier er det med tiden blitt en del henvendelser både til AK og Økonomideler angående reservedeler til traktorn. Diverse forder og en New Holland TS 110.

 

Mange av delene jeg har kjøpt er det ekstrem prisforskjell på originalt vs økonomideler. Dette har vel med kvalitet å gjøre tenkte jeg de første gangene jeg bestilte. Men etter å ha unersøkt litt nermere ser jeg at de uorginale delene er i all hovedsak laget på samme fabrikkene som de orginale delene.

De er stort sett et resultat av samme produksjon som orginaldelene. De er bare pakket i nøytral embalasje.

Derfor har de fleste deler til Ford/NH samme delenummer i delekatalogen hos AK som hos Økonomideler. Fordi det er samme produktet!!

 

Ny eksospotte til TS`n hos AK koster 5500,- + mva

Samme potta hos Økonomideler ca 1250,- + mva

 

Det vil si at den samme potta som kanskje er laga i samme serien på fabrikken koster 440% mer hos AK enn økonomideler!!

 

Det samme regnestykket får jeg vel veldig mange deler på mine traktorer. Det gjelder sikker for de fleste merker.

 

Lurer på om folk er prisbeviste eller handler dere ukritisk orginaldeler for de er \&quot\;best\&quot\;??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt mye traktorer og biler de 20 åra siden jeg ble 18.

Til bil bruker jeg konsekvent BEMA i Grimstad(+olje og fett).

Når det gjelder traktordeler,er Økonomideler MEGET bra.

Brukte traktordeler,TRAKTOR OG MASKINDELER SØR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min MF372 Bruker jeg både Økonomideler og Eiksenteret.

På enkelte ting er Eiksenteret minst like rimelig som økonomideler.

Men jeg sjekker alltid.

Pakninger og diverse filtre osv handler jeg alltid på Eiksenteret.

Kjøpte ny radiator for en uke siden og sparte litt over 2700,- + mva.

 

Eik-pris:5071,- + mva

Ø-D: litt over 2200 + mva. Frakta er gratis ved bestillinger over 1000 kr mener jeg.

 

MEN enkelte deler kan komme i litt annen utførelse. F. eks. eksospotte kan komme med tynn matt sort lakk fra Ø-D, men er med skikkelig blank tykk lakk fra Eiksentert. Spørsmålet er om det er verd prisen å betale 3 ganger mere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig. Kjøpte ny radiator til 375 Highline til kr 2400 på eiksenteret ifjor sommer. Kjøpte også en dynamo der, til ca 1800, dvs ca 200 mer enn ØD, men med 10A mer. Vannpumpe hadde samme pris. Sjekker begge plasser før kjøp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...