Gå til innhold

massey ferguson 240


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg vurderer og spørre en bonde her jeg bor, om han skal selge sin mf 240, den har stått i noen år nå. i garasje.

 

sist jeg kjørte den, så funket ikke bremsene og ikke lysene. og så var det noe tull met servoen.

men motor,gir og hydraulikk funker fint.

 

spørsmålet er da. hvor mye skal man betale for en sånn traktor?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

jeg vurderer og spørre en bonde her jeg bor, om han skal selge sin mf 240, den har stått i noen år nå. i garasje.

 

sist jeg kjørte den, så funket ikke bremsene og ikke lysene. og så var det noe tull met servoen.

men motor,gir og hydraulikk funker fint.

 

spørsmålet er da. hvor mye skal man betale for en sånn traktor?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei goood traktor det der.sjekk på finn så får du et grov bilde,videre så har det jo mye å si om det er 4wd og laster!Du får sjekke opp hva lys- bremser /servo vil koste å fikse og gin et bud

Er det turbo på den?

bruker jo å vera kurant å selge videre de der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 240 2wd er vel så lik en 135 at jeg for min del heller ville kjøpt en av mange kurante 135 som er tilgjengelig for 15 til 25 tusen enn en 240 som må repareres for 10 000.

 

klart det er greit med en traktor som kun skal fraktes fra naboen, men det er mye tid/kostnad forbundet med å sette i stand noe som er ukurant.

 

135en ser kulere ut også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparasjon av bremser og lys er enkelt å fikse. Det er berre å skru av bakhjulet, ut med to skruar og av med trommelen. Då er ein inne på bremsebanda. For lysa kan det vere belegg i sikringshaldaren eller lysbrytaren. Dette kan du teste med å finne ledninga inn på brytaren med prøvelampe. Ta den av og legg den mot andre kontaktar som går ut. Lyser ei eller anna lampe, er det belegg i brytaren. Er det ledningsnettet, trur eg det finst ferdig ledningsnett som ein kan koble på plass, å få kjøpt.

For servostyringa kan det vere verre. Er det nok olje på pumpa under dynamoen, eller er det luft i systemet? Kan det vere ventilen på styresnekka? Desse traktorane går fint å kjøre utan servo også.

 

Du har testkjørt traktoren, så eg går ut frå at framhjula ikkje blafrar når du kjører etter vegen. Normal levetid for kløtsjen er 3000-4000 timar. Er den skifta? Kløtsjbytte vil ta 12-15 timar (frå ein faktura hos meg) og 1000-2000 kr i deler.

 

Eg kunne tenkt å by 30000 kr som start. Dersom bonden er MVA-pliktig, får du opplyse at budet er med MVA.

 

Dette er ein enkel og driftssikker traktor som det er råd å få deler til. Blir det handel, HUSK hørselvern. Traktoren er råsterk på desibelmålaren når du er i hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

jeg har kjørt en del med den traktoren ja. men det er noen år siden nå. og hjulene blaffrer når du har fart på traktoren.

da er den farlig og kjøre, har ikke styring i det hele tatt.

 

men må høre om han vill selge den før jeg gir han et bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det med fram hjula behøver ikke vera døden kan hende det hjelper med lagerstramming, men det høres ut som om traktorn trenger service fylle på med ekstra spørsmål! mf 350 og mf 360 har vel samme motor som her a3 152 ,360 har vel turbo - er det noen forskjell ellers med motorn? jeg er sugen på å sette på turbo sjøl men vil gjerne høre litt erfaring tips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som styringsproblemet er mekanisk. Det er enten slark (som kan skimsast bort) i framaksel, eller slitasje i styresnekka pga mangelfull smøring. Det kan også vere skruane i framenden av styrestaga som berre treng etterstramming. Jekk opp framenden og prøv deg fram.

 

Billigmetoden for å få dette bort er å stille styringa litt skeiv (trekker svakt til eine sida). Du vil slite framdekk, men blafringa er borte. Ellers er det råd å kjøre traktoren som den er med rett styreteknikk. Du vrir rattet svakt til den eine sida, og deretter svakt tilbake. Dvs. pendlar mellom kvit- og gulstripe når du kjører etter asfaltveg. Dersom du skal bruke traktoren til småkjøring, er dette å leve med. Men du må gå ned i pristilbud når traktoren har denne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

til lars1:

 

hvis du vill hvite noe om motor størrelse eller noe annet om et spesielt traktor merke, kan du søke på www.konedata.net der står det alt om traktorene du måtte lure på.

hvilken motor det er, hk, størrelse på dekk,toppfart. antall gir og hvor mye kappasitet hydraulikkpumpen er på. og my mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...