Gå til innhold

case 1394. er det noe og kjøpe


Gjest

Anbefalte innlegg

er det noen som har erfaring med case 1394. 1985mod.

har vurdert og kjøpe meg en 4wd traktor. og da lurer jeg på en slik. det er ikke den typen med hydrashift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har erfaring med case 1394. 1985mod.

har vurdert og kjøpe meg en 4wd traktor. og da lurer jeg på en slik. det er ikke den typen med hydrashift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike case david brown traktorer er da slite sterke de.

er vell bare de med hydrashift kasse som kan være litt ekkel. hvis hydrashiften ryker. men brukes den rett så holder den lenge.

 

har ikke kjørt slik traktor uten hydrashift jeg, så hvet ikke hvordan de er. men motor,og slikt er bra. det er jo egentlig en david brown..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Hadde en 1390, 1983 modell, 4wd før. God traktor, som det var lite tull med. Veldig bra førehus, til å være en traktor fra midt på 80 tallet. Var litt dårlige bremser på den jeg hadde. Tror det er tørre trommelbremser på dem. Og så gikk den sakte etter veien. maks 30 km/t.

Jeg bytta 1390 i en MF, som jeg også er bra fornøyd med. Men jeg savna 1390\'\'\'\'en så jeg kjøpte en 1986 model 1394 med 2 wd for noen år siden. 1394 kom i 1985 og het da Case IH, selv om det er en David Brown. Er en del endringer fra 1390 til 1394, bl.a er det turbo på 1394, dobbel hydraulikk pumpe, og de fleste ble levert med noe større dekk bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Slitesterk og dieselgjerrig motor, lettstartet hvis den er i orden. Bra førerhus til å være tidlig 80-tall. Tungvinn gearing med de to korte spakene til venstre, forferdelig tungvinn å skru på. Dieseltankene på siden gjemmer det meste under gulvet, har den stålbuk er det helt håpløst. Trepunktshydraulikken er rett og slett vrang hvis den kommer i ulage, og man må kunne den hydraulikken for å klare å reparere den. De som kan David Brown-hydraulikk begynner det å bli langt i mellom.Finnes såvidt jeg husker med to ulike Carraro framaksler, akkurat som 05-serie Valmet. Den ene (AE3) er svært kraftig. Den andre (709) er litt for spinkel i kingboltene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
har en 1394 .1985 mod sjøl med hydrashift. den har gått helt flott ,har bare godord om den, self krever den vedlikehold som alle andre. er den vedlikehold er det en moderne traktor for den tid,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Som Oddbjørn sier, tungvinn å sku på. Samt et prisnivå på deler som er helt sykt etter AK fikk importen,samt litt vanskelig å skaffe deler til. Tross alt en fabrikk som er nedlagt for 25 år siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

En i Vikersund som kan alt om David Brown/case. Tlf 92 85 61 40. Han skaffer også deler. Kan hende han har instruksjonsbok også. Ellers lå det noen bøker på den engelske David Brown klubben: http://www.dbtc.co.uk/index.php

Disse er på engelsk, og jeg så ingen for 94 serien.

Jeg skal sjekke tilstanden på boka som var med 1394'en min. Mulig den kan kopieres, men minnes den begynner å bli ganske dårlig. Den er på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Sjekk http://konedata.net/Traktorit/traktorit.htm

 

Her står David Brown/Case/Case IH i same lista.

1494 finnes både som Case og Case IH.

 

International / Case IH har også si liste, men her står ikkje 1494.

Her står Case IH 1494:

http://konedata.net/Traktorit/case1494.htm

Med årstal fram til -88, og skille i -86.

Dette les eg som at Case-navnet stod aleine 84- 86, så kom den som rød Case IH 86- 88.

Etter det eg kan sjå er det kun høgde og vekt som er forandra.

Alle data står der, så kan ein sjå me eigne auge :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker hervedav erfring, men trur heller eg hadde gitt dei pengane til frelsesarmeen.. då er det iallfall nokon som hadde fått glede av dei..

Større drid trur eg en ska leite lengre etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken
Så vidt jeg husker kom 1394 i 1985 som hvit med røde/svarte striper. Tror den var omdøpt fra David Brown til Case IH da. Så ble den malt om til Case IH farger i 1986, og ble produsert slik til 1987, eller kanskje så vidt først i 1988. Så svaret til Schilter er at det ikke er forskjell på hvit og rød case 1394. Men dette er altså ingen ekte Case, men en David Brown, som ble til Case IH etter at de kjøpte Brown fabrikken i England. Personlig synes jeg absolutt den hvite er finest!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

David Brown var vel noe av det største dritt som er laget?

Jeg har ikke kjennskap til de, men har bare hørt mye negativt om de traktorene.

Engelske traktorer i seg selv er vel ikke noe å trakte etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...