Gå til innhold

Hva er best av krokhengere til proffbruk?


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe krokhenger til bruk på heltid, og ser for meg en 2akslet henger med fjøra drag, og nyttelast på minst 16tonn, og containerlengde på 6/6.5m.

 

Hva bør jeg kjøpe. Har ikke erfaring med krokhengere tidligere. Har sett på Tymatek og Bigab, syntes Tymatek ser fine ut med senking og heving.

 

Noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Skal kjøpe krokhenger til bruk på heltid, og ser for meg en 2akslet henger med fjøra drag, og nyttelast på minst 16tonn, og containerlengde på 6/6.5m.

 

Hva bør jeg kjøpe. Har ikke erfaring med krokhengere tidligere. Har sett på Tymatek og Bigab, syntes Tymatek ser fine ut med senking og heving.

 

Noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

idefox:

 

ser fin ut den der, men hvordan er de dekkene å kjøre på asfalt med? jeg vurdere å ha lastebildekker, for det blir omtrent bare asfaltkjøring.

 

når den kan ta maskinflak på 6.5m kan den da ta lastebil standard containere opp til 6.5m?

Blir kjøring for veidekke og de har mange avfallscontainere på 6.40m lengde.

 

Tåler bigab 15-19 heltidskjøring, da snakker vi mellom 10-1500timer i året,litt pluss-minus.

 

Men prisen ser egentlig grei ut. hva kostet den som ny?

 

mvh

 

kjell s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre så mye bør du gå får en proffere henger en en bigab.Har selv hatt en bigab 15-19,ok henger det,men du bør gå for en henger med fjæring på boggi å drag.Byttet bigaben i en gigant 160,å du verden for en forskjell.En slik henger som gigantn oppfører seg helt anderledes på veien en bigaben.går mye mykere,å herjer mye mindere med traktoren når den er tungt lastet.Mye stødigere ved veksling av tunge flak er den også.

Du bør gå for lastebildekk viss den ihovedsak skal brukes på vei.bedre slitestyrke,ruller lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

as:

 

trodde det var fjæret drag på bigab jeg, men da er ikke bigab så aktuellt.

 

hva er best av gigant, krampe og tymatek, og prisforskjeller? hørt om fliegl også, er det å få i norge? er den bra?

 

vurderer å kjøpe brukt hos nyaas maskin, kan det anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Metsjø da? Har selv en metsjø 20 tonner. Svært god henger,den har egen sylinder til tipp. Vil ikke bytte bort metsjøen me noe annet:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

hvem selger metsjø? har de hjemmeside?

 

county:

er det 20tonn nyttelast på din metsjø?

hvor mye kjører du året og ossen oppdrag har du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Synes du bør satse på tysk henger, både Krampe og Tymatek er svært gode. De bruker også den samme kroken som leveres på lastebiler med krokløft.

 

Har selv prøvd både BigAb og Metsjø. Er greie landbrukshengere, men ikke til det bruket du legger opp til med mye veitransport. Største ulempen med Metsjø er at de pga. den hengslete kroken er Svært vanskelig å bytte flak med- er vel en grunn til at det kun er Metsjø som har hengslet krok.

 

Så mitt tips er: Kjøp tysk kvalitet!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigab henger kan du få med fjæret drag fra mindre modeller en 15-19. Burde vurdere 17-20 den har mye standard utstyr.Vekt overføring fjæret boggi med mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...