Gå til innhold

Fendt 304 LSA ECON 1997 modell?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å kjøpe traktor.

 

Kan noen fortelle meg hva dette er for en traktor.

Er bl.a. interessert i effekt, girsystem++

Evt. gi noen linker til informasjon.

 

Denne aktuelle traktoren har gått ca. 4000 timer, har Fendt laster og er blå! :s

 

Jeg har ikke noe greie på Fendt, men er på lett utkikk etter en som har minimum 85hk og som det ikke er nødvendig å tråkke på clutchpedal på. Hvilke har dette? Hva betyr betegnelsene LS og LSA og hva i all verden er Turbomatic?

 

Nå har vel ikke denne 304 1997 modellen så mye som 85hk og sikkert ikke noen avansert girkasse siden ECON sikkert betyr Economy-modell?

 

Fint om noen kan hjelpe til med informasjon, jeg har som tidligere skrevet ikke noe greie på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vurderer å kjøpe traktor.

 

Kan noen fortelle meg hva dette er for en traktor.

Er bl.a. interessert i effekt, girsystem++

Evt. gi noen linker til informasjon.

 

Denne aktuelle traktoren har gått ca. 4000 timer, har Fendt laster og er blå! :s

 

Jeg har ikke noe greie på Fendt, men er på lett utkikk etter en som har minimum 85hk og som det ikke er nødvendig å tråkke på clutchpedal på. Hvilke har dette? Hva betyr betegnelsene LS og LSA og hva i all verden er Turbomatic?

 

Nå har vel ikke denne 304 1997 modellen så mye som 85hk og sikkert ikke noen avansert girkasse siden ECON sikkert betyr Economy-modell?

 

Fint om noen kan hjelpe til med informasjon, jeg har som tidligere skrevet ikke noe greie på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei!

 

Er du sikker på at dette er en 97 mod? Tror ikke disse ble produsert lengre enn til i 1993. Den er vel ikke mer enn 70 HK. Den har vel 21+6 gir, mekanisk vendegir, dvs. at du må bruke clutch for å vende. Hvis den har gått bare 4000 timer, og er godt holdt så varer den leeeenge. Turbomatic betyr at den har turbinkobling som sørger for at du slipper rykk og napp når du slipper clutchen. Clutchen varer og lengre med denne. Kjempefordel når den har laster.

 

Skal du ha en Fendt med clutchfritt vendegir må du nok opp på en Vario modell, men da blir og prisen en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort litt research.

 

Den eldste Fendt med clutchfritt vendegir (eller elektronisk som det heter, regner med det er det samme) jeg foreløpig har funnet tilsalgs på nettet er en 1999-modell (ikke Vario).

 

Er det noen som vet hva betegnelsene LS/LSA betyr?

 

Bilde av vidunderet:

 

http://www.f-d.no/fendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendt har aldri hatt cluthcfritt vendegear før varioen kom,kun forvalgsbryter (som MF 6100 og Deutz). Heller ikke hurtiggear som enkelte brukte annonseres med, kun manuellt splittgear(3 stk).

LS = 2wd LSA = 4wd (A=allrad)

Turbinkobliga er fantastisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktoren på bildet der kan umulig være en 97 mod. 97 mod har nyere hytte. Kan være en 87 mod? Trodde 500 serien til Fendt hadde clutch fritt vendegir og hurtig gir.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg enkte på 300 serien. 500 hadde 4 hurtiggear, menfremdeles elektrisk forvalg av vendegearet.

Traktoren på bildet er antagelig fra midt på 90

tallet. Er heller i tvil om det er en 304 ? Ligner mer på en 4-syl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Tror traktoren på bilde må være en 308 eller en 309. 307 og nedover hadde vel justerbare felger?

Kan ikke være en 6 syl. heller. De er det 3 trappetrinn på. Jeg er enig med \&quot\;pesk\&quot\; når det gjelder gearkasse og vendegear. Tror traktoren på bilde må være en 93-94 mod. De brukte vel gammelhytta i en overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sjanse for at det er riktig at dette er en 97-modell.

Det er i alle fall ikke en 87-modell!

\&quot\;ja\&quot\; - du må bare gi deg på det. - Du ser det på panseret. Dette panseret kom ikke før ca 1991.

Etter at Fendt lanserte 300 og 500-serien med ny hytte og elektrisk betjening av splitt og vendegir omkring 1993 kunne 304 og 308 leveres med de gamle spesifikasjonene i noen år framover som en økonomiversjon. (70 hk og 3-sylindre / 86 hk og 4 sylindre) ECON betyr nok \&quot\;økonomimodell, men betegnelsen på disse var LS og LSA avhengig av om det var 2 eller 4 hjulstrekk. De andre traktorene i 300-serien ble bare betegnet med 3-- uten bokstaver bak. (etterhvert kom C, CA og Ci.)

Ok at denne traktoren kalles økonomimodell, men den er godt utstyrt sammenlignet med andre traktorer fra samme tid.

Den drar godt, er svært kompakt, og kan best sammenlignes med 307.

Kjøp den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...