Gå til innhold

Traktorfelg


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det noen plass man kan få kjøpt traktorfelg, forutenom bruktmarkedet?

 

Jeg har en Fiat med slitte framdekk, så jeg vurderer å skaffe nye dekk med felg, for så å sette kjetting på gamlehjula. Da kan jeg bare bytte hjul, istedet for å ta av og på kjetting, etterstramme og alt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Heisann.

 

Er det noen plass man kan få kjøpt traktorfelg, forutenom bruktmarkedet?

 

Jeg har en Fiat med slitte framdekk, så jeg vurderer å skaffe nye dekk med felg, for så å sette kjetting på gamlehjula. Da kan jeg bare bytte hjul, istedet for å ta av og på kjetting, etterstramme og alt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør me kr.fakksvåg.. leverer MYE dekk og felg til landbruk.. har ikke vurdert pigg? jeg gjorde det samme.. betalte 5kr pr pigg m mva og arbeid osv.. mye kjekkere enn å \&quot\;hoppe\&quot\; på kjettinger hele vinteren.. da kan du kjøre på bar assfalt uten å ødelegge for mye og.

 

http://www.krfaksvaag.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med Markus S. Selv på traktor med dobbeltvirkende lasteapparat (i stedet for jekk), og med muttertrekker som klarer hjulboltene, så er det både lettere og raskere å legge på lettkjetting...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Takk for svar, skal sjekke litt med kr faksvåg.

 

Pigging er ikke noe alternativ desverre.

Jeg bor bratt til, ofte med mye is, så jeg skal ha noe som virkelig biter.

 

Hadde piggkjetting på gamletraktoren, fornøyd med det, og nå med en tyngre traktor vil jeg fremdeles ha noe \&quot\;idiotsikkert\&quot\;.

 

Lettkjetting er et alternativ, mye bra å velge i der etterhvert. Skal noe i skogen, vil det duge der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...