Gå til innhold

Hydraulisk tilhengerbrems


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Ford 6610 88 mod. som det ikke er montert hydraulisk tilhengerbrems på orginalt. Nå nå har jeg fått behov for kjøring med en større boggihenger etter vei, og da er spørsmålet mitt: Hvor komplisert er det å ettermontere hydraulisk tilhengerbrems selv? Fins det monterings sett eller slikt? Eller er det noen som har en formening om hvor mye dette kommer til å koste hos et verksted?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1

Hei

 

Jeg har en Ford 6610 88 mod. som det ikke er montert hydraulisk tilhengerbrems på orginalt. Nå nå har jeg fått behov for kjøring med en større boggihenger etter vei, og da er spørsmålet mitt: Hvor komplisert er det å ettermontere hydraulisk tilhengerbrems selv? Fins det monterings sett eller slikt? Eller er det noen som har en formening om hvor mye dette kommer til å koste hos et verksted?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen hadde tidligere en CASE IH uten bremsuttak.Problemet ble løst med å lage en overgang som ble satt inn i ett av de vanelige hydraulikkuttakene bak.Da måtte man bremse hengeren med spaken inne i hytta.Dette er selvfølgelig ikke en ideel metode(i allefall ikke ved panikkbremsing).Kansje er den også ulovlig,men jeg ville bare nevne det.For det er rimelig måte å få brems på hengeren om man ikke skal kjøre så veldig mye,og man har hode med seg når man kjører(og bremser).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lovlig å sette hengerbremsen på det ordinære tipputtaket, fordi det er svært vanskelig å dosere den.

Dessuten er makstrykket i tipputtaket 50 bar høyere enn bremsetrykket skal være, så det er stor sjans for blokkering av hjula. Forden har mekaniske bremser med stagoverføring, og da må det monteres en spesiell hengerbremsventil med en slags \&quot\;pumpe\&quot\; i ene bremsestaget. Dyrt, men fullt mulig. Hør med Torp Maskin eller Heen Landbruksverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...