Gå til innhold

haster!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Go dag folkens! har kjøpt meg et bruk rammefeste/brøyteplate og skulle montere dette i dag, men så er problemet at eg har lastar åsså er de noken ``hylser`` så står på innsida av lastarbrakettane som eg trudde var lause, for festene til brøyteplata skulle jo egentlig vart montert på innsida...? så då lurte eg på om de gjer noko at eg monterer dei festene utpå lastarbrakettane, og om de holder?? eg må kjøpe nåken lengre boltar einaste.. eg ser meg ikkje så lysten te og skrua av lastarbrakkettane for og ta vinkelsliparen og dkjera av hylsene heller.avstanden blir litt lenger men plata passar fordi viss eg bytter om høgre mot venstre.. takk for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go dag folkens! har kjøpt meg et bruk rammefeste/brøyteplate og skulle montere dette i dag, men så er problemet at eg har lastar åsså er de noken ``hylser`` så står på innsida av lastarbrakettane som eg trudde var lause, for festene til brøyteplata skulle jo egentlig vart montert på innsida...? så då lurte eg på om de gjer noko at eg monterer dei festene utpå lastarbrakettane, og om de holder?? eg må kjøpe nåken lengre boltar einaste.. eg ser meg ikkje så lysten te og skrua av lastarbrakkettane for og ta vinkelsliparen og dkjera av hylsene heller.avstanden blir litt lenger men plata passar fordi viss eg bytter om høgre mot venstre.. takk for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Sjekk om du kan slå løs hylsene, etter at du har tatt ut boltene. Hylsene skal normalt sett ikke sitte fast, men de som ha montert brakettene har vel falt for fristelsen til å punkte dem fast !!

Og prøv ikke å montere brakettene på utsida. Går ut i fra at det ikke var meningen fra produsent, og da gjelder vel ikke samsvarserklæring/CE godkjenning. Og husk at det er store krefter som dette festet skal ta opp, og skjærekraften på boltene er store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dersom du har trima av nyare dato så er hylsene sveisa godt fast,har montert brøyteplate på ein MF og eg måtte løyse brakettane til lastaren så mykje att klarde og skjera dei laus med vinkelslipar.Eg hadde ikkje montert dei på utsida.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMM... ja hylsene er sveisa fast i brakettane dei, klarer ikkje slå dei av.. off skrudde du brakkettane heilt av? sko jo tru de gjekk godt å skru dei på utsida av dei andre vel? er klar over at de er stor krefter ute å går men..heh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Halvor_1
Det er nok ikke å anbefale å montere de på utsida nei, men det spørs jo selvsagt hva slags bruk du skal ha brøytefestet til. Men tung snørydding utløser ekstremt store krefter. Jeg vil tro at du kommer til med vinkelsliper hvis du løsner brakettene så de kommer lenger ut i fra traktoren. Ta selvsagt av lasteren, og skru ikke så langt at du risikerer å få brakettene over deg. Det er ikke så forferdelig mye ekstra jobb.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eg tok heilt ut alle skruene i fronten på traktoren og løyste dei bak, då klarde eg og få plass til vinkelsliparen. Har du front-stykke?(Festa i fronten på traktoren og mellom rammefesta)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...