Gå til innhold

New Holland TM


Bonden_1

Anbefalte innlegg

styr unna.er vesentlig mere tull med TM bygd etter 04,ifølge verkstedfolk hos AK.Er også gla i diesel,spesielt etter vei.går irriterende sein i revers,kun 6 gir bakover.bakstussen blir også ekstremt varm.Tung på styring,kun muskelservo som gjelder ved kjøring me laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: dette gjelder vel tm 175 og 190 fra 03 og fremover. Bonden: skal du ha range command eller power command girkasse? At de har 6 gir bakover stemmer jo, men det er vel kun i brøyting man behøver og kjøre fortere enn 12 kmt i revers??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Range Command har abc serie med 6 gir, med knappe kløtsj mellom hver serie. b serie i revers Power Command har 18 trinn (powershift) med 6-12 i revers. Når det gjelder muskel servo, har jeg vært borti det på en tm som har trima 6+ laster, og de kjørte med en 1600 liters strøkasse og strødde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
AS: hvis bakstussen blir for varm på en TM har det som regel med bruk av tipp-uttakene å gjøre. de som ikke strøyper ned oljen, har for liten returslange og returinngang eller sender returen gjennom tipp-uttak sentralen får dette problemet ved drift av en ekstern sentral på et redskap, f.eks. ei kombipresse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Jeg kjører Tm 140 2003mod, jeg synes traktoren en stødig god traktor, kjøpte på den nye dekk, 710-60-38 og 600-60-28, Xobib dekk, bedre å stødigere traktor har jeg aldri kjørt. den har pr i dag 200 hk, diesen vil den ha etter vei, men jobber billigere å går lettere på jordet.

Er strålende fornøyd med kjøpet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ønsker bonden lykke til med prøvekjøring.

Dette er en meget god traktor.

AS tror jeg ikke vet hva han prater om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...