Gå til innhold

david brown.


Gjest

Anbefalte innlegg

er david brown gode traktorer?

 

lurer på og kjøpe meg traktor, og så er jeg ikke helt sikker på hvilken traktor det blir.

pris er 10,000kr. og så da tenkte jeg på david brown. men lurer da på om de er drifts sikkre traktorer?

 

trakk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

er david brown gode traktorer?

 

lurer på og kjøpe meg traktor, og så er jeg ikke helt sikker på hvilken traktor det blir.

pris er 10,000kr. og så da tenkte jeg på david brown. men lurer da på om de er drifts sikkre traktorer?

 

trakk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David Brown er trauste slitere, men det er snart 25 år siden dom gikk ut av produksjon. Derfor er det litt vanskelig å få tak i deler. (Kom itte og si at dere veit om en som selger mye David Brown deler, for det er snart bare det ukurante han har igjen.)

Hydraulikken på dom er svært spesiell med et utall kraner, så det er litt vanskelig å betjene trekkstenger, frontlaster og hydraulikkuttak om hverandre. Og hvis det blir trøbbel med hydraulikken er det vanskelig å reparere.

 

 

Det er dårlig utvalg av piratdeler, og originaldelene er ofte styggelig dyre.

Kjøp deg heller en av et mer kurant merke, bare på grunn av deletilgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar BM:Hvor har du det fra att det er vanskelig å få tak i deler til David Brown.Har 2stk David Brown,en 780 og en 996 og har ikke hatt noe problem med å få tak i deler.Hverken hos Økonomi deler eller han i Vikersund.Av det vi har skiftet av deler de siste åra kan jeg huske:Starter,dynamo,ventilløftere,servopumpe,vannpumpe.Dessuten hadde vi overhaling på framakselen på 996,en.Delene var hverken vanskelig å få tak i eller dyrere en deler til andre merker.Det eneste dele problemet er deler til Sekura hytta som er den samme som sitter på bl.a John Deere og Fiat.Det er ikke værre og skaffe deler til DB enn International og Volvo som \&quot\;la inn årene\&quot\;i samme periode.Jeg har skrudd litt eldre traktorer til flere naboer og kamerater og det eneste merket som jeg har hatt problemer med deler er Leyland.Fikk tak i det å,men det tok nesten 2måneder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en dag for å få tak i ny fødepumpe til DB 780 nå nettopp. Har også byttet utløserlager i clutchen for noen år siden. Jeg har heller ikke til dags dato hatt problemer med å få tak i reservedeler. Mitt inntrykk av DB er at det er en seiglivet og slitesterk traktor. Med et veldig lite dieselforbruk er den perfekt til drift av f.eks vedmaskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder betjening av hydraulikken er det relativt enkelt:Hev senk spaken+en spak med fire trinn:ett trin til hev senk,ett hurtig senk trinn(kjekt),ett trinn til tipputtak og ett trinn til tillegs hydraulikk(f.eks laster).Bakdelen er att alle funksjonene betjenes av eller via hev-senk spaken slik att man ikke kan bruke dem samtidig.På de virkelig gamle er det 3 eller 4 kraner istedet for 4trinnsspaken.780,en vår er fra 68 og den har spak.

996 med 4wd er en veldig god skogs/djupsnøtraktor med krypegir og relativt lang akselavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei.

Jeg har og en DB 996. Suveren traktor til småjobber. Lett sterk, og som Hassan sier meget lavt dieselforbruk. Når man en sjelden gang trenger deler er det bare å ta en telefon til Vikersund: ) Ingen problem å få tak i deler! Hydraulikken på disse traktorene er vel noe av det mest moderne på den tiden. Gamle MF traktorer kan ikke måle seg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Hei, har en DB 770 som dinna hydralikk stanga knakk nedi på, no vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, går det and å skru opp noen av låkkene for å prøve å få over hydralikken? jeg trenger hydralikken ganske kjapt, fint om noen kunne svare vist dere har peiling.=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anonym
Har en db 850 finner ikke no gløde plugg? Bare 4 rør opp til dysenne? Ikke no på innsuget ? Har bestilt verkstedbok til den! Må prøve å starte har byttet alt av filter , olje, vann! Finner ikke no gløde plugg???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Dagenborg_1

Hei, deler til DB skal dere finne hos forhandlere som har hatt og har Case IH.

Dagenborg Maskin i Tromsø har hatt en del Case IH og DB artikler på lager i alle år. Vi har ikke så fryktelig stor DB lager igjen, men et kjapt søk i registeret vårt viser følgende DB rest lager:

 

K914528 Ventil innsug DB770A/AD3/49A

3072947R91 Lyktinnsats 444/DB

K954955 Timetellerwire DB885

P190 Oljefilter DB K902125

A411035 Element DB 995-1194-1294

D42458 Pin handbrems

K19167 Lager svinghjul VPG5026 DB1390

K262756 Pakning inns.manif. DB

K303706 Siderute bak DB1390 åpnes

K624928 Fjær gassped.DB885

K902125 Oljefilter DB P190

K902330 Toppakning DB 850

K912441 Pakning eksosmanifold DB

K914441 Hydraulikkfilter DB770

K920522 Hydraulikkfilter DB

K921154 Mikrofilter by-pass ventil DB

K929185 Nødblinkrele 990SFB130

K964715 Stempelring DB850

 

Hvis noe av dette er av interesse, så er det bare å ringe oss på tlf 77607330 eller sende en epost til post@dagenborg.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...