Gå til innhold

valtra 6850


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, er det "mye" traktor igjen av en valtra 6850 high-tech 2002 som har gått 4500t?, er det driftssikre traktorer? og hvordan er dieselforbruket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det \&quot\;mye\&quot\; traktor igjen av en valtra 6850 high-tech 2002 som har gått 4500t?, er det driftssikre traktorer? og hvordan er dieselforbruket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Bror min har en 2003 model som snart runder 4000 timer. Brukes hovedsaklig til pressing (kombipresse) og brøyting. Skiftet fødepumpe i sommer men har ellers vært stabil og god. Er solide traktorer og vel prøvd teknikk så jeg vil tro at det er en traktor som vil vare i mange år enda.

Dieselforbruket på pressing ligger på ca 10-11 l/timen. Synes ikke det er så værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, eg har en 6550 04mod gått snautt 3000timer, dieselforbruket er greit vil eg seie, iallefall i forhold til de me har samanlikna med andre traktorer, ellers synes eg den er veldig solid å stødig, svert lite tull å god å kjøre, å dessuten synes eg at iallefall her i rogaland har dei et solid å godt forhandlernett, så den traktoren kan eg ambefale deg fullt ut, men skjølvsagt bør du prøve den, å sjå om det er ein traktor du føler deg tilfreds i! men gjer du det er det ein kjempetraktor!! Lykke til!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv har eg ein 6550 2000mod. som er gått 8100 timer! Og den er akkurat like god no som for 4500 timar siden då eg kjøpte den!

Vær klar over at dette er klokketimer så de går mye fortere enn de gamle som var turtallsavhengige.

Som en kombinasjonstraktor for jord og skogbruk er det ingen som slår denne vil jeg påstå.

Vendbar førerplass som standard og Parkfunksjonen på vendegiret er noen unike egenskaper.

Vet mange som har av de andre \&quot\;Plasttraktorene\&quot\; som ikke tør vise seg noe sted utenfor vei i frykt for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også tilføye at far min har ein 6400 91mod som var \&quot\;forgjengeren\&quot\; til 6550, å den har gått 9000timer, utan vedlikehold å ettersyn, den hadde eg oppi 180hk i ungdommen, nå går den på 130-140gamp, å kun skifta ein turbo å ei hydraulikkpumpe, dette vil eg påstå at er noko av det beste av traktor som er laga!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

hey

 

je vel berre sei at valtra 6850 e ein jævli fans god trektor!!!!!!!!!!!!!!!!11111

helvete å dein dreg no så jævlig når du trykker ned gasspedaln..!!!!!!!!!!111111111111111111111

|

stille opp ein 6400 til 180 hk e berre suint dæ.+

 

helvete eller faen tar dok mæ for

 

alle valmet kan du ta ut 200hk. mein 8150 e finare mot drivverkeit ein 6850en så ikke kjop 6850 men 8150, like smidig omtreint og mye sprekar og mye bedrart å kjør ja. faen se å gjør det a!å du får ein jækla god trektor i mang ein år ja. går nop 20000timar dsen ja.1

 

helvete heller

 

hilsen han guttørn ormslukøytleikeraspen ja for fan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Rune, har du sett navnet hans, kan ikke komme fra Norge han der, hehe.

Når det gjelder driverk så er det det samme på 8150 som på 6850. Er clutch rett justert kan du slure me den, men bare på hi-tech 2 versjonen.

Hi-tech 1 er en traktor jeg ikke vil anbefale til noen, rykkete i alt av transmisjon.

Til vanlig jordbruk og litt snørydding er dette en veldig grei traktor som klarer de fleste oppgaver, vil annbefale den.

Til entreprenørkjøring er det 6-er som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...