Gå til innhold

Rust John Deere


Gjest

Anbefalte innlegg

Leste saken om Gevelt i siste bladet. Hadde selv en 5820, den var jeg meget førnøyd med. Og kjøpte med en ny 30 serie, den var det mere rust på.

Men på de begge så ble det bobler i lakken på panseret,der får det jo ikke rustet, men ser jo ikke noe pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fendt_4_1

Leste saken om Gevelt i siste bladet. Hadde selv en 5820, den var jeg meget førnøyd med. Og kjøpte med en ny 30 serie, den var det mere rust på.

Men på de begge så ble det bobler i lakken på panseret,der får det jo ikke rustet, men ser jo ikke noe pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ein kamerat kjøpte bruktimport 6320 for noen år siden,og den var nesten som dem som var avbildet i bladet. Rustbrunfargen og blemmer i alle plateskjøyter,og på div skruer + laster/braketter....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1

Tror ikke dette med rust er spesielt bare for JD.

Har sett flere New holland traktorer der lakken skaller av i store flak for et god ord både på panser og skjermer. Har hatt traktor med ny trima laster(3+) som fikk skjemmende rust flere steder etter bare noen få måneder. Er ikke videre imponert over lakkvaliteten på en del nyere maskiner/redskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Det meste av plast/glassfiberdeksler har en tendens til å slippe lakken. Se bare på plaststøtfangerne på en bil. Mange har skrelt lakken av dem med høytrykksvaskeren.

Dette skyldes strengere miljø- og utslippskrav i produksjonen, det benyttes nye miljøvennlige lakktyper. Og siden man ikke kan benytte så mye sterke kjemikalier til avfetting lengre så blir lakken sittende dårligere enn for 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en TP flishugger fra LinDana, som omtrent er fri for lakk. Den ramler av i store flak. Kjøpte den brukt av et enmanns utemiljø-firma i Østfold som påsto at han hadde en avtale med importøren om å få fikset dette, men han som solgte til meg viste seg å være en løgner og en svindler som konket rett etterpå, men det er en annen sak. I hvert fall: Der var ingen avtale med importøren om omlakkering, og om ikke lenge må hele maskina sandblåses og lakkes opp, hvis ikke står jeg der med en rusthaug.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Har NH selv, og opplevd med to traktorer av 97 og 00 årgang at lakken flasser av på panseret fra de er 3-4 år gamle. Kan på ingen måte skjønne at jeg behandler traktorne spesielt dårlig, går i vanlig landbruksdrift og må riktignok overnatte ute iblant i sommerhalvåret, men står ellers under tak. Den første fikk vi nylakkert panser på av forhandler/importør, dermed regnet vi med at så ville skje med den neste også og fikk ikke sagt ifra med en gang ? men da var det ikke bønn? Den nyeste jeg har er fra 06, og den har faktisk lakken i behold ennå. Krysser fingrene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hadde ein 5820 (05) som var gått 2000t, ikkje problem med rust bortsett frå baksida av stigtrinn grunna kjettingslag. mykje av lakkflatene er vel plastikk på dei, som den nye 5100R, so er vel litt forundra over at det kan bli så mykje rust på dei i grunn. hadde som ein tidlegare har nemnt, antydning til bobler i lakken heilt framme på \&quot\;nasa\&quot\;, og i bøyane frå flat overside til sideplatene. traktorane står helst inne når dei ikkje e i bruk.

 

når han på eine biltet var avbilda med ein høgtrykkspylar, og det samtidig står i bildeteksten at han er nøyen med å rengjøre traktoren etter bruk, tenke eg at det kanskje ikkje er ein ideel kombinasjon?

eg meina at høgtrykkspylar ikkje er noko ideelt reiskap å reingjere ein traktor med, i alle fall ikkje vis ein heldt han nært lakken, og det må ein jo ofte for å få noko effekt. ein brukar jo ikkje høgtrykkspylar på bilar heller, eller, helst ikkje i alle fall. må jo ha innverknad på lakken det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...