Gå til innhold

Lamborgini 85


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har eller kjenner noen som har en sånn traktor? Vurderer en 2005 modell men det merket klinger ikke akkurat i ørene når jeg hører det , så jeg lurer på hvordan de er.

Ser det står Deutz motor i den og lurer på om drivverket også kommer derfra men er ikke sikker. Det er skremmende mange gir på den , 5 gir+ revers på en spak, 4 serier på en annen, og revers , høy og lavserien på en tredje(et slags vendegir) Det skulle vel bli 40 gir fremover og 4 bakover hvis jeg regner riktig. Hva man skal med så mange gir får så være. Hvem som er impotør/forhandler vet jeg ikke men det var en i Bø i Telemark for noen år siden.

Men er veldig takknemlig for tilbakemeldinger om holdbarhet , brukervennlighet på disse traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timotei_1

Noen som har eller kjenner noen som har en sånn traktor? Vurderer en 2005 modell men det merket klinger ikke akkurat i ørene når jeg hører det , så jeg lurer på hvordan de er.

Ser det står Deutz motor i den og lurer på om drivverket også kommer derfra men er ikke sikker. Det er skremmende mange gir på den , 5 gir+ revers på en spak, 4 serier på en annen, og revers , høy og lavserien på en tredje(et slags vendegir) Det skulle vel bli 40 gir fremover og 4 bakover hvis jeg regner riktig. Hva man skal med så mange gir får så være. Hvem som er impotør/forhandler vet jeg ikke men det var en i Bø i Telemark for noen år siden.

Men er veldig takknemlig for tilbakemeldinger om holdbarhet , brukervennlighet på disse traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1
Har en 2003 mod Lamborghini Sprint 685-85, vet ikke om det er denne typen du mener, men jeg er fornøyd med denne. Kjøpte den ny og har kjørt ca 3000 timer med den. Det jeg liker med den er at den er så liten og smidig, den er sterk. Bruker den til tre skærs vendeplog og drar såmaskinen, en tre meter Tume som jeg fyller 1500 kg gjødsel og 700 hvete i. Problemet med disse traktorene har vel vært serviseapparatet, vet ikke hvordan dette er nå. Har ikke hatt noe problem med traktoren som jeg har mått ha hjelp til. Hvis det er noe jeg ikke er fornøyd med er det varmeapparatet og kaldstartegenskapene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Importøren til traktoren er HCP Norge som holder til i Drammens området. Link til hjemmeside er: www.hcpetersen.no/indexno.htm

Der står alle forhandlerene til dei som selger dette merket og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfi_1
Lamborghini og Deutz er i grunnen samme traktoren bare i en annen farge og litt annen finish. Tror nok kvaliteten er ok.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Denne traktoren er laget på Same Deutz Fahr fabrikken i Treviglo i Nord Italia. Motoren derimot er en Deutz fra fabrikken i köln i tyskland. transmisjon, hydraulikk og hytte er Same fabrikat.

De større fra Agrotron M og oppover er laget i Launingen i Bayern.

Alle Same, Lamborhini, Hürlimann og Deutz-Fahr traktorene er like - ihvertfall etter ca år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åja_1

hadde en lamboghini 1050 97mod. ok traktor. var litt mange gir i forhild til behovet på denne 60x60. men det var altid et gir å bruke. det eg føler er problemet med disse traktorane er at dei er forholdsvis dyre å kjøpe nye å får lite igjenn for dei nor du bytter dei. Viss du skal kjøpe deg en slik traktor vil eg anbefale deg at du prøver å finne deg ein som er brukt for da har det største vaerditapet forsvunne. Min var godt ca 3500 timer når eg byttet den uten nokre problem

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

Det er nok en R3 Evo du henviser til. Den er som khd sier produsert i italia og har en girkasse med 5 hovedgir, 4 gruppegir, 2 hurtiggir og vendegir som standard i Norge. Og det stemmer at den har en deutz motor.

Jeg har kjørt en 100 hk SAME siden 1995 med samme girutvalg, fungerer heilt topp, men bruker ikke den laveste gruppen siden det er krypegir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...