Gå til innhold

MF 6290


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en MF 6290 som jeg har fått problem med styringa på, lurer på om det er flere som har vært borti det samme og kjenner til hva som kan være galt. Det startet med at den lugget litt på servoen når du kjørte lasteren samtidig. Under snøbrøyting nå så kuttet styringa helt ut. Har kikket litt på den sammen med Eik sin seirvicemann, og vi har en mistanke om at det kan være prioriteringsventilen som svikter men er ikke helt sikker. Vi har tatt ut alle sleidene og alle disse glir fint. Etter at vi satte den sammen igjen prøvekjørte jeg den en del hjemme på gårsplassen uten at feilen oppsto igjen, men ved veikjøring etter rundball kutta styringa plutselig ut igjen. Dette er svært skremmende da du ikke har noen som helst kontroll over traktoren når dette skjer. Vil nå få skifta både orbitrol og prioriteringsventilene før jeg tør bruke den etter veien igjen! Har flere vært borti det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jossebass_1
Har en MF 6290 som jeg har fått problem med styringa på, lurer på om det er flere som har vært borti det samme og kjenner til hva som kan være galt. Det startet med at den lugget litt på servoen når du kjørte lasteren samtidig. Under snøbrøyting nå så kuttet styringa helt ut. Har kikket litt på den sammen med Eik sin seirvicemann, og vi har en mistanke om at det kan være prioriteringsventilen som svikter men er ikke helt sikker. Vi har tatt ut alle sleidene og alle disse glir fint. Etter at vi satte den sammen igjen prøvekjørte jeg den en del hjemme på gårsplassen uten at feilen oppsto igjen, men ved veikjøring etter rundball kutta styringa plutselig ut igjen. Dette er svært skremmende da du ikke har noen som helst kontroll over traktoren når dette skjer. Vil nå få skifta både orbitrol og prioriteringsventilene før jeg tør bruke den etter veien igjen! Har flere vært borti det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei...

 

Kva årsmodell er dette? Serienummer?

Det første som slo meg var eit overføringsrør i bakstussen, men dette er avhengig av s.nr.

Har du prøvd å betjene lasteren når dette skjer,, og så prøve styringa igjen?

 

Er det lukka eller ope senter på hydraulikken?

 

Har vore borti litt av kvart med desse traktorane fram gjennom åra.. Det he våre mitt tidligere arbeid......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg hadde liknende problemer,feilen hos meg var min egen har ikke bytta olje og filter i tide så det var møkk . det ble gjortreint og bytta olje nå har alt virka supert i 800 timer til.

kan virke som om det er velgerventilen hos deg

knakende fin traktor du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jossebass_1

Joda traktoren er grei den, men synes nok egentlig det har vært for mye tull på denne til å være en forholdsvis ny traktor. Dette er en import-traktor kjøpt gjennom Gimre, og det første som skjedde når jeg fikk den var at vi måtte skifte pinjong og kronhjul. Hørte det var mye ulyd fra bakenden når jeg henta traktoren, og det viste seg at pinjongen var helt utslitt. Dette ble imidlertid ordnet av Gimre.

Senere har jeg måtte skifte elspoleventilene (Bosch) grunnet at disse satte seg, var nok visstnok et problem på noen modeller at maskineringa på sleidene var for dårlig. Dette var bare etter ca 1800 timer. Ellers har trykkrøret til fjæringa på forakslingen røket minst fem ganger så langt. Her er det albuene som sprekker sikkert grunnet vibrasjoner i røret, har så langt skifta ødelagte partier med hydraulikkslange . Dette er også et irritasjonsproblem da det som oftest oppstår når det er som travlest.

 

Ellers er det en brukervennlig og grei traktor, men er litt skuffet over kvaliteten. Har en 3050 som har gått over 9000 timer nå og på den har det nesten ikke vært feilslag, hadde derfor forventet at en nyere serie ikke skulle gi slike problemer.

 

Var det slik at du også mista styringa under betjening av lasteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...