Gå til innhold

Belarus


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Husk at Belarus fabrikkene støper blant annet diff.hus til Mercedes lastebiler og 6 syl. motorblokker til JD. Det er ingen som liker å få greie på det. He he...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy f,,, gjett om jeg ble glad a endelig noe fakta for hovne hjorte rattere,!

belarus er vel verdens største produsent av traktorer(antall)-det har jeg lest i nkp avis!helt sant.

Det finnes modeller og eldre løsninger som er små sære men det gjør jo verdenen rikere, trgve nordstad var en fremraget selger det er da solgt endel, har ikke kjørt belarus sjøl men har hørt om flere som er fornøyde.- heller belarus en john deere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Har og hørt at de er verdens største produsent av traktor. Sikkert grei nok hvis en ikke skal kjøre så mange timer i året. De har vel hengende pedaler i hytta, noe billig modellene til Valtra ennå ikke har fått.: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bache_G_1
Mener at Belarus bruker ZF gearkasser på noen større modeller, lignende som er i Valtra S serie. De har jo ellers en genial foraksel på 4wd modellene som tillater mye mer svingvinkel enn andre merker. tar jeg ikke helt feil så har New Holland kommet etter med dette på sine Boomer-modeller ( nei, jeg tenker ikke på supersteer)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

har hatt belarus i 10 år det er helt greit hvis du har hørselvern med radio når du kjører. å det som ryker er somregel komponenter som sikkert kommer fra kina eller noe.

det er lite eller ingen bremser på de modellene uten våte bremser.

på min røyk alt av kina komponenter første halvår etter at det ble reparert har ingen ting røket.

for en småbruketr er belarus billig og driftsikkert hvis du har små krav til komfort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Har en Belarus 800 2wd (1988 mod.) som 2. traktor. Har vært overaskende lite tull med denne. Bremser er nær fraværende, sann er det vist på alle disse gamle uten våte bremser. Utrolig vinglete å kjøre etter veien, men det forstår man når en ser styremekanismen!

Fantastisk sprek til å være 80 hk. Har i vår kjørt den med ei 5.2m såbedsharv med sloddeplanke.

Prisen (26.000kr.i 2004) og nytteverdien tatt i betraktning har dette vært for med et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Historikk\; http://www.belarus.no/

 

Godt Hjort, eller hva?:-)

 

@Øystein\; Hvis du hadde solgt Belarus`en din i dag så hadde du nok sikkert fått de 26000,- tilbake. Rimelig i innkjøp, og forholdsvis god annenhåndsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Peter_Raugland_1

Jeg har sett Belaruser kjøre vea-lass i minus 60 grader. Motoren var godt isoloert og de stod i oppvarmede rom.

 

Jeg har litt lyst på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...