Gå til innhold

Kellfri firkantballgrip


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med kellfri firkantballklype? -den skal etter spesifikasjonene tåle baller opp til 1550kg... Og koster 9500kr.. Ålø sin klype koster 30 000kr og er oppgitt til å tåle ca samme ballevekt... Pressa mi er ei hesston 4700 som lager baller på 80*80*150... De veier da ca 300kg (tørt høy) -burde kellfri sin klype holde til dette? (Ca 2400 bunter pr år) -jeg synes ålø sin er uforholdsmessig dyr! Samtidig som jeg har gardsverksted med sveiseapparat;) -Noen meninger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Perska_1

Jeg har selv en Ålö firkantklype. Denne er robust og stabil, men har en svakhet. Det er at ramma til klypa er ca 2 m brei (finnes i forskjellige bredder). Noe som gjør den brei hvis jeg skal inn i en lastebil og hente eller legge inn baller langs for- og bakveggen. Spesielt hvis ballene ligger på tvers av bilen.

 

Kellfri sin har en annen konstruksjon som gjør at ramma til en hver tid ikke er så veldig mye breiere enn ballen du skal klype over. Men har ikke sett den i aksjon.

 

Har kun erfaring med kellfri rundballeklyper. Overraskende bra for den prisen de koster.

 

Så jeg tror jeg ville ha gått for Kellfri sin hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) -jeg kjøpte kellfri, og den er robust og god:) selvsagt har den ikke finishen tilsvarende ålø! Men det at den er kun 90cm bred når den er kjørt sammen og nesten 3 m bred når den er helt utkjørt, er genialt\;) har lastet skapbiler med den, og er superfornøyd\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...