Gå til innhold

presse med 70 hk


Gjest

Anbefalte innlegg

går det bra å kjøre med en presse som har kutter når traktoren er på 70hk? Legger til at det er flatt jorde. Tenkt litt på orkel gp 1260.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
går det bra å kjøre med en presse som har kutter når traktoren er på 70hk? Legger til at det er flatt jorde. Tenkt litt på orkel gp 1260.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT FOR LITEN TRAKTOR TIL Å PRESSE ME. HAR KJØRT PRESSE ME CA 160 HK, NÅR DORR KOM FOR MØJE GRAS INN PÅ EIN GONG BLEI TRAKTOREN KVELT, SJØL OM EG STOPPTE NÅR EG HØRRTE D BLEI TONGT FOR TRAKTOREN, DETTE GJELLE JO BARE NÅR BALL E NESTEN FULL...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
ja det skal gå bra, kjørte orkel 1200 med massey ferguson 265 å den e det jo 66 hk i. det går mye seinere men det e jo gear på traktorene sett den i lavt gear så går det bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
Trur du kjem til å slite. Ein her har ein tl90a skrudd til noko og 100 gamp og han har ei 1250 med justert trykk så den lagar noko hardare ballar. Og den traktoren må vanlegvis ta bra i for å greie det, av og til er det akkuratt at det går. Så med 70hk lurer eg litt på korleis det går, du må ikkje ha altfor harde ballar isofall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Du klarer å kjøre pressa med 70 hk men det vil ikke gå fort. Til eget bruk om du har god tid går det ann, men blir ikke mange ballene i timen.

Er en trend at alle skal ha presse uansett hva det koster pr balle, vil tro det er billigere å leige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Det går ikke i praksis. Ingen presse som er så tung å dra som orkel når den er full. Dette pga glidelagerene. Ei presse med kulelager er mye lettere å dra. Vil ikke anbefale mindre enn 90-95 hk:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Heisann!! Tror nok det skal gå å dra 1250 pressa med 70 hk, men det vil ikke gå så fort framover mot slutten! Kjenner folk som har dratt denne pressa med 80-85 hk traktor, og det har ikke vært noe problem:-) Kjørte 1250/1260 selv med 95 hk, og det gikk greit, også der det var bratt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min dro en tilsvarende presse med en 70 hk Same som vel også var noe oppstilt. Det var visst ikke uvanlig at laveste gir måtte tas i bruk på slutten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Anonym
Me bruker Fendt 209 S med 95 gamp, som har taarup forhauster, og Orkel GP 1200. Me har ganskje ulendt terreng å slå i. Traktoren taklar dette fint, berre ein er forstiktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...