Gå til innhold

John Deere 5100R


Gjest

Anbefalte innlegg

Greit å vite om dette med utvendig betjening av senkefunksjonen.

Har snakket med FK. om hastigheten men dette er fast. Raskere jobb ved å bruke invendig betjening. Er ellers imponert over 5100 r en helt annen klasse på flere punkt enn A serien til Valtra,- mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar
Angrer enda bittert for at det ikke ble en 5100r på meg. Svært overbevisende traktor for min del, men var for sein til en god handel her i høst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Kjenner til 5100r ja kaller den bare mopeden.

Grei nok til småting men er fryktelig jerv på

clutshen bla a. Utvendig senkehastighet er som alle JD ubrukelig og kan ikkje stilles. Beklager

har ikkje sansen prøv heller en liten Massy eller Case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Usminka\&quot\;: Hvor mye veier slåmaskina di og hvor brei er den?

Er det så å si flatt er det ikke noe problem å bruke 5100R. Er det bratt hos deg så vil jeg anbefale å gå opp til 6000 serien hos JD. Stødig traktor vil jeg si. Vekta på traktoren er alfa/omega i bratte bakker. 5100 blir vel litt lett i bratt terreng med ei tung slåmaskin på sia, men den vil jo greie å gjera samme jobben som \&quot\;storebror\&quot\; men litt er litt lettere i \&quot\;baken\&quot\;. Jeg ville ha gått for ein 6000 serie hos JD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Har ikke helt fått med meg om slåmaskina di er slep eller trepunkt, det har en god del å bety, og om lessevogna di har brems.

 

Men jeg trur du er inne på noe, at vekta i en 6030-serie er kjekk å ha i bratta. Kan vel komme noen gode tilbud på sluttsalg av denne serien og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Hei,hvilken girkasse anbefaler dere ? Noen erfaringer?

Autoquad eller powerquad? Klarer ikke å bestemme meg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg tror det er de samme gearkassene. Autoquad har vel bare en knapp for å velge automatisk girskifte av hurtiggirene, så det er vel bare litt programvare som skiller de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...