Gå til innhold

John Deere 5100R


Gjest

Anbefalte innlegg

var å prøvekjørte denne i dag og eg er sannelig imponert. den va sprek, god å sitte i, fin brukarvennelig, ny girspak me knappe clutch. dette er sannelig bra.

 

kva er dykkars erfaring av denne (dei som har prøvekjørt den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest John_Deere

var å prøvekjørte denne i dag og eg er sannelig imponert. den va sprek, god å sitte i, fin brukarvennelig, ny girspak me knappe clutch. dette er sannelig bra.

 

kva er dykkars erfaring av denne (dei som har prøvekjørt den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest ingvaldb_1

Hei!

 

Var ein av dei første i landet som prøvde trakoren skikkelig.

 

maskintralle og grave maskin 12t. drog Ekstremt bra, var veldig overrasket! når d kom motbakke, følte du bare at den gav mer og mer krefter! Og då var den kjørt 15 timer, ikkje innkjørt!

 

Har en 5820, og likte 5100R bedre. den har mer krefter, så det er en selvfølge at den drar bedre, ja!

 

Traktoren ble bestillt for 2 måner siden med 09mod laster.

 

Gleder meg til den kommer til Gards! Anbefaler Alle Bønder som ikkje driver stort entrepenør å prøve kjøre denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yc_85_1
veit nokon den maksimale hengervekta på 5100R ? driv med 8 tonn graver, bruker no ein 5820, men denne blir i minste laget ved transport på hengeren. blir vel prøvekjøring i løpet av våren, spennande modell!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg håper at dere som har bestilt 5100R oppdaterer denne tråden med brukererfaringer når dere har fått traktoren.

 

Må ha ny traktor og denne er en meget het kandidat for en halvproff hobbybonde.

 

/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camaro_1

Hei!

Til dere som har bestilt/kjøpt denne traktoren, kan jeg spørre hvor mye den kostet?

Har spurt min lokale FK om pristilbud uten innbytte og han antydet vel 600000.- med laster og +mva. Synes prisen var høy. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
John deere 5820 har i følge traktoroversikten en veiledende pris på 370 000 for den best utstyrte utgaven. Vil tro 5100R vil ligge litt over det.Men langt ifra 600K. Du får en bra utstyrt 6000 serie for den prisen.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

600k + mva er ikke aktuelt å betale for en 5100R. Da blir det en pent brukt 6-serie istedet.

 

Det spørs om euro-kursen er en del av synderen (og en optimistisk selger...)

 

/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John_Deere
då me snakte med forhandlaren snakte han om ca 100k meir for ein 5100R enn ein 5820, men dette er bare sån ca.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John_Deere
så må me jo åg tenkja på at det er meir hk i 5100R enn ein 5820 så åg jer at prisen er høgare. men det er jo ++ med ny motor osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingvaldb_1
betalte 617 000 for 5100R. Dette var største dimensjon dekk og alt ekstra utstyr + den nye 09mod lasteren. hovedgrunnen til at prisen er så høg er Euroen! men den har 20 hk mer en 5820! grunnen til at vi ikke kjøpte en 6230 med like mange hk er størrelsen. den er større! den er også minst i sin 6030 klasse. denne traktoren drar gått! prøvekjør den, å bli øvebevist seie barra eg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det må da være inkl. MVA. Ellers er det jo en latterlig høy pris? Betalte 540K for en trinnløs 6320 med Q55 laster for et par år siden. Må vurdere brukt traktor når 6100 skal byttes ut tror jeg....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Idefox og til dere som vurderer JD 5100R:

Ikke glem NH 6020 Delta, mye traktor for pengene!

Iallefall hvis traktorer i størrelse JD 6000-serie og MF 54 serie vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Med andre ord ha du betalt 495K for traktoren. Er jo forsåvidt nok det og, men ikke så galt for en bra 100 hk med laster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
køyrde ein nh 6040,,,men så dårlegg sving!!! og dei mindre nh og case er så simple at det er ikkje aktuelt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
eg rekker opp hånda med ein gong! Testa JD 6230 P og NH6040,,,Nh hadde veldig dårlegare sving, så!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
prøvekjørte en 6040 elite for en måned siden, det var dårlig med sving ja! så spurte a-k folka om de hadde noe imot at justerte ut sving-begrensninga, det fikk jeg. svingte bra den asså. etter det jeg har hørt så tar framhjula borti ramma på deere\'\'n med breie framdekk om du ikke har brei sporvidde, sånn sett har rammeløse traktoerer mer å gå på...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vi har en 5100R på prøve eller låner den da diesel pumpen på vår jd 6220 takket for seg.

5100R er veldig sprek traktor, god ergonomi i hytta i forhold til 6020 serien.

 

Har prøvd den på slåmaskin taarup 4232 ct den drar slåmaskin mye lettere enn 6220\'\'\'\'n men blir litt lett i bakker, bakenden kan bli skjøvet til side når man svinger hardt over med slåmaskin, er ikke noen vekter eller laster på den.

 

Kan også si att der vår 6220 holder 30 km/t holder 5100R 42 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å prøvde ein demo og for nokre veker sidan, kan berre seie at me vart voldsomt imponert. me har 5820 frå før, og sjølv om traktorane ser identiske ut, var det ein mykje større forskjell enn eg hadde drøymt om. det som nok forsterka intrykket er nok at den var utruleg sprek! 108 kh på 4 tonn er jo veldig bra. det er jo det som er litt av problemet med 6220`en, litt lite hestar pr kg. men det skal jo seiast at 6220`en er betre å køyre langs veg sidan den har lenger hjulavstand, og den er nok og betre å køyre tunge redskap i 3-punkten med og kanskje?? no har me bestilt ein 5100R, men lurte og på 6230 pr. minuset med den for oss er først og fremst tyngda, men den vart og noko dyrare, vis ein skulle ha premium utgaven. 5100R er utan tvil ein kjempetraktor, men 6230 pr ligg nok eit trinn høgare på status stigen. viktig å ha noko å strekke seg etter:P hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av mitt sisste innlegg,

 

5100R\'\'\'\'n vi lånte tok kveld etter litt over 20 driftstimer, hydrolik og transmisjons oljen gikk varm på den under slåmaskin kjøring på 1000 O/min. Tror ikke den er laget for å bruke 1000 O/min på den, klarer ikke kjøle oljen

 

står nå på verksted sammen med vår 6220 )=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...