Gå til innhold

Valtra selger jo godt?????


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Enda så mye dritt som slenges om den traktoren:

Dyr i innkjøp, dyre reservedeler og dyr service. Høyt dieselforbruk og høyt støynivå. Ustabil som lastertraktor, gammeldags og tungrodd transmisjon.

Og dessuten ustrukturert serviceorganisasjon med mange små private forhandlere. Kan sikkert nevnes mer også.

Men allikevel tar Valtra tredjeplassen på salgsstatistikken. Totalmarkedet i Norge for alle merkene har gått tilbake med 485 traktorer siden 2007. Men Valtra har gått tilbake mye mindre enn konkurrentene, og derfor er Valtra det merket som har størst prosentvis framgang i 2008. Så enten dere vil eller ikke må dere som elsker fancy dipedutter innse at den finske maskinen har sin berettigelse her i landet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda så mye dritt som slenges om den traktoren:

Dyr i innkjøp, dyre reservedeler og dyr service. Høyt dieselforbruk og høyt støynivå. Ustabil som lastertraktor, gammeldags og tungrodd transmisjon.

Og dessuten ustrukturert serviceorganisasjon med mange små private forhandlere. Kan sikkert nevnes mer også.

Men allikevel tar Valtra tredjeplassen på salgsstatistikken. Totalmarkedet i Norge for alle merkene har gått tilbake med 485 traktorer siden 2007. Men Valtra har gått tilbake mye mindre enn konkurrentene, og derfor er Valtra det merket som har størst prosentvis framgang i 2008. Så enten dere vil eller ikke må dere som elsker fancy dipedutter innse at den finske maskinen har sin berettigelse her i landet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, men John Deere har gått mer tilbake enn Valtra både i antall og i prosent. Men å ta førsteplassen fra John Deere vil neppe noen greie i overskuelig framtid. JD er en meget god traktor. Og FK er en stor og solid organisasjon som kundene stoler på. Dessuten har FK bare John Deere å konsentrere seg om. De andre har to til fire merker i huset!!!

Kundene regner med at FK + JD vil bestå i mange år og at de vil få service.

Og det er mange som er \&quot\;storkunder\&quot\; på FK og har kjøpt mesteparten av maskinene fra FK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hadde det ikkje vore for Norsk Stein som kjøpte 8 stk og redda statestikken for 2008, så hadde dei såvidt passert New Holland:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Valtra solgte 573 traktorer i 2008.

New Holland solgte 491. Det er 82 færre enn Valtra. Så om du mener de 8 traktorene gjorde utslaget så må du ha regnet en kommafeil???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nåja, ???, Valtra er 82 traktorer foran NH. Vi kan jo sei det samme om JD for litt sia, som fikk kontrakt på mange titalls traktora med Mesta, at dei vart berga av Mesta...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_pwr_1

Spelle jo ingen rolle om for eks. Mesta kjøper mange John Hjorte. Solgt er solgt. det er det som er poenget her.

Heia Valtra\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1
er jo en grunn til at valtra selger så bra da. er aldri no tull med valtra så si. og de nye versus og direct som kommer nå blir sikkert mega sterke og bra:))))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

At de nye Versu og Direkt-modellene blir så bra er litt tidlig å uttale seg om.

Sjøl om de har brukt en halv mannsalder på å utvikle de nye transmisjonene så kan man regne med at det blir endel barnesykdommer på den første årgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Tviler på at det blir mye barnesykdommer, den transmisjonen er testet mye og lenge.

Å bytte trinløs enheten er veldig enkelt om den skulle ryke eller er feil på den, og er jo 5 års garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Valtra er ikkje noko dårligere traktor eller noko anna på nokon måte, det er bare enkelte her inne så meiner det, men har kjørt jd 6430 autopowr nå 3 siste dagene i 8timer, Å den traktoren er iallefall ikkje noko meir å skryte av enn valtra n serie på nokon som helst måte untatt autopowrn!!! men nå kjem snart n-serien også med trinnlaus, å då er iallefall ikkje eg i tvil.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Om et merke havner på den og den plassen på statistikken avgjøres også litt av tilfeldigheter. Importørene må ofte forhåndsbestille et visst antall traktorer, og dersom MESTA fant på å bestille ytterligere 30 traktorer av ett merke i siste halvdel av året er det ikke sikkert de hadde klart å levere dem. Det avhenger av om det finnes noen ledige traktorer, hvis et annet land ikke hadde fått solgt alle sine.

For Valtras del har faktisk produksjonskapasiteten vært sprengt de siste to årene. Fabrikken i Finland er nettopp utvidet en god del for å øke produksjonen av N og T-seriene. Derfor skal også produksjonen av A-serien flyttes til Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

365: Jeg tror du lider av det samma som je, bare motsatt merke. Jeg tror Valtra har god kvalitet, og sier til andre at det må vær en av de beste dersom de liker dem. Men sjøl hater jeg dem som pesten og kunne ikke finni på å kjøpt en i fylla engang. hvorfor????

Fordi jeg ikke føler meg hjemme med valtras betjeninger av div. ting. det bunner stort sett i bevegelsesretninger på spak og at jeg synes de glir dårlig/er lite følsomme( spesielt mek.spak).

De jeg har vært borti har også for dårlig aircondition. Nei gi me en grønn. kanskje itte best, men for me gir det go-følelsen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har ingen ting å si på kvaliteten til valtra.. men til mitt bruk passer den rett og slett ikke.. vektfordelingen ved frontlasterarbeid, for dårlig sikt over det uuutrolig lange panseret på spesielt T-serien.. men har ingen problem med å skjønne at de selger, godt forhandlernett og nyter vel fortsatt godt av at de for ikke så altfor lenge siden var å få på FK.. men for min del har jeg lagt min elsk på noe ikke så mange veler, nemlig deutz!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
litt merkelig at deutz har nesten like stor prosenvis økning som valtra, når valtra har verdens beste forhandlernett i norge og en unik garanti, mens Deutz ifølge mange nesten ikke har forhandlere i det hele tatt. dette tyder jo på at hcp endelig har fått ræva i gir. Samtidig som Det viser at Deutz er en godt likt traktor som sannsynlig vis har meget bra kvalitet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prosent er prosent. Det er antallet solgte som viser hvem som solgte mest. Skal ikke nekte på at Deutz er et bra alternativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For de merkene med liten markedsandel er prosentvis opp- og nedgang helt uinteressant.

3 traktorer solgt i 2007 og 5 solgt i 2008 kan kanskje skyldes bare en tilfeldighet. Kanskje den siste traktoren solgt i 2007 ble en uke forsinket i leveringen og ble registrert like etter nyttår 2008 i stedet for før jul? Men den ene avgjør om merket skal få solgt 3 eller 5 traktorer i 2007, og fra 3 til 5 traktorer er en økning på 66%....

For å kommentere Deutz så er det sikkert en god traktor, men i forhold til konkurrentene så vil jeg tro kvaliteten var bedre den gang deutz var tysk og ikke italiensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...