Gå til innhold

Kjettinger til traktor


NRF

Anbefalte innlegg

Gjest andreas_1
Glem tverrlenke, anbefaler \&quot\;trygg kjetting\&quot\; eller tellefsdal sine \&quot\;super\&quot\;. Disse er stabile og god å kjøre med, og gir god styring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
jeg har hatt lettkjetting i 3 år nå. problemet mitt er at jeg sliter ut et kjetting sett for året, spesielt fram kjettingene, kjører med diagonalplog. har prøvd forskjellige typer men finner ikke noen som er sterke nok. den traktoren jeg har snøfreser på har kjettingene vart i 3 år og de er nesten ikke slitt en gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

hvordan er tri dekkene i mye snø, har brøyting 1 mil inne på fjellet, der er det meget med snø.

prøvde det på den traktoren jeg har snøfreser på men den spant så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Er ikke noe problem så lenge du har skjæret forann på traktoren, Tri er ikke så bra når du må kjøre i snø med fresen bak.

Har lett kjettinger til bakhjulene som jeg kan ha på når jeg freser, men har aldri brukt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har kjørt med lettkjetting siden 2001 på traktoren som brukes i brøyting.Det første settet var Tellefsdal sin type og de holdt ut vinteren 2007.Til 07/08 sessongen kjøpte vi Trygg fast track.Likte Tellefsdal sin type mye bedre.Trygg kjettingen må strammes mye mer for ikke å slå i skjermen,noe som fører til kanske stor slittasje på dekkene.Men trygg kjettingen er såpass solid att den kanskje kan brukes i skogen?En ting er i allefall sikkert:De som mener lettkjetting ikke duger til brøyting har ikke prøvd dem.Utrolig grep på veien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Til transport vil jeg anbefale Tellefsdal lettkjetting. Har det på traktoren min, de har vært prøvd i opp til 60 km/t uten problem. Bare pass på å ikke stram den for mye, så holder den lenge!

Til skogskjøring ville jeg brukt helflytende 9mm piggkjetting. De er og bra hvis du ikke skal kjøre så langt mellom oppdragene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Tellefsdal.

Lettkjetting til snøbrøyting er og anbefale.

Jeg har et par som er ca ni år nå,dette er nokk siste sessongen.Disse har rullet over femtusen timer.

Min mening er at har du masse veikjøring uavhengig av underlag men med stor hastighet så skal du satse på pikkdekk, det er hastigheta som slår sund og sliter ut lenkene.

Syntes det er alt for mange som klager på at lettkjettingen er dårlige og lite holdbare, sett heler ned farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Lilleseth \&quot\;OFA\&quot\; den sterke grønne. Litt dyrere men varer lengre. Tellefsdal er ikke i nærheten når det gjelder slitestyrke. Men det kommer jo an på hvor mye du skal kjøre.

Jeg vil i utgangspunktet anbefale lettkjetting. I hvertfall på 2-hjulstrekkeren. Har du mye skogskjøring med firehjulstrekkeren må du nok på grøvre kjetting, i hvertfall bak. Helflytende piggkjetting, men ikke for grov.

Kan ikke skjønne annet enn at bare tverrlenker uten pigg gir veldig lite hold i sideretning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Fikk ny traktor i november, har nå for første gang prøvd lettkjettinger. Driver med brøyting og erfaringen med dem så langt er meget bra. Valgte lettkjettinger fra Lilleseth og de ser ut til å være av meget god kvalitet. De er behagelig og kjøre med og de traktoren sitter godt på alle underlag. Har ganske krevende veier mht. til stigninger og sidehellinger og jeg er positivt overrasket over dem så de kan trygt anbefales.

De vil nok ikke egne seg så godt i skogen, der vil nok tradisjonell kjetting fungere bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...