Gå til innhold

Valmet 8400 -96


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan er denne traktoren til variert landbrukskjøring og entreprenørbruk??går og lurer på en som står på finn. denne har gått 6800timer, men vil tro den har lang levetid igjen ved fornuftig stell og vedlikehold og fornuftig kjøring?

 

hvis jeg kjøper den må jeg kjøpe med ny laster. merket blir da quicke ålø. men hvor stor laster trenger jeg og hvordan er denne traktoren å laste med? skal også kjøpe med 680kg tunge bakhjjulsvekter.

her finner dere den:

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?

 

kom med meninger om traktoren og si hva dere mener om prisen. den ser hel og pen ut, var visst litt småtteri som måtte fikses ifølge selgeren men dette skulle bli gjort uten tillegg i prisen.

 

hvordan er en valmet 8400 ift dagens moderne valtra? går det ann å drive leiekjøring med den med dagens redskap? er min første traktor og er i oppstarten så har ikke råd til ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hvordan er denne traktoren til variert landbrukskjøring og entreprenørbruk??går og lurer på en som står på finn. denne har gått 6800timer, men vil tro den har lang levetid igjen ved fornuftig stell og vedlikehold og fornuftig kjøring?

 

hvis jeg kjøper den må jeg kjøpe med ny laster. merket blir da quicke ålø. men hvor stor laster trenger jeg og hvordan er denne traktoren å laste med? skal også kjøpe med 680kg tunge bakhjjulsvekter.

her finner dere den:

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?

 

kom med meninger om traktoren og si hva dere mener om prisen. den ser hel og pen ut, var visst litt småtteri som måtte fikses ifølge selgeren men dette skulle bli gjort uten tillegg i prisen.

 

hvordan er en valmet 8400 ift dagens moderne valtra? går det ann å drive leiekjøring med den med dagens redskap? er min første traktor og er i oppstarten så har ikke råd til ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Hva slags leiekjøring er det du skal bruke den til? Med laster er denne traktoren oppe i nesten 300tusen, legg til 100 tusen til og du har veldig mye mer traktor for pengene.

8400 er en bra traktor, men hadde ikke kjøpt en 12 år gammel traktor for å starte med leigekjøring, får jo ikke noe maskinskadeforsikring på den heller.

Står en 6850 06 mod med 1900 timer til 395 tusen, er en grei begynner traktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

valtra:

planen er å bruke traktoren til å spre slam+talle etc,samle baller, presse/pakke baller, slå grass, massetransport,brøyting,pløying,slådding,harving,tromling,vedkjøring,håntering av tømmer med tømmerklo. har lite redskap selv og skal derfor kjøre for en annen landbruksentreprenør i nærheten her til å begynne med ihvertfall. skal ikke noe 6820 her i gården nei. det skal være en sekser.

 

selgeren sa at kjøper du en laster til 8400`en og behandler den pent , og selger den etter 2-3års bruk så får du det du betalte for den. dette blir min første traktor, og har ikke nok kjøring til å kunne lease en ny. så dette blir kjøring ved siden av fast jobb. og det blir for dyrt å lease en traktor til 7-8-9000kr eks mva pr mnd når traktoren står stille mens jeg er på fast arbe.

 

blir noe annet med 4300kr eksmva pr mnd i 5år, som det blir med 8400 -96 med laster. er en gml traktor, med en god traktor. eneste ulempe er at det er 40kasse og mekanisk vendegir.

 

men er dette en mega modell fra valmet?

på mascus.no ser jeg flere 8400 og 8450 + andre som har gått godt over 15000 timer, og som fortsatt koster over 150000kr. så dette kan jo ikke være ett dårlig kjøp. dette blir en slags oppstartstraktor. jeg kommer til å begynne i det små for å se hvor mye kjøring jeg får. øker oppdragsmengden vil jeg vurdere å lease en nyere hvis ikke ny 50 km/t sekser traktor.

 

men hvorfor får jeg ikke maskinskadeforsikring på denne?? er det 10års grense på traktor?

 

selgeren sa at det som regel ikke skjedde noe

kostbart med disse traktorene før 9-11000timer??

men hva synes du om denne traktoren,sett utifra bildene??(se link i 1.innlegget mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den 6850 06 mod til 395 tusen. Det er ett mye bedre kjøp. Du må kjøpe Hi-tech, så du får kløsjfritt vendegir og mjuke hurtiggir. Den har tross alt 125 Hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...