Gå til innhold

Elektrisk velgeventil


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal montere elektrisk velgeventil til en vikeplog som har elektrisk velgeventil og jeg har kun ett uttak framma på traktoren min, åssen får jeg dette til og funke?

 

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal montere elektrisk velgeventil til en vikeplog som har elektrisk velgeventil og jeg har kun ett uttak framma på traktoren min, åssen får jeg dette til og funke?

 

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Dersom plogen allerede har elektrisk velgeventil innebygget trenger du bare å legge opp strømkontakt i fronten. Bruk en tilhengerkontakt. enkelt og billig. Helst bør du ha knappene for betjening innebygget i spaken. Hvis det er en lasterspak du bruker så er det jo enkelt å bruke 3. og 4. funksjonsknappene i den, evt ettermontere det.

Skal du bruke en annen hydraulikkspak så er det en mulighet å skaffe et spakhode fra en frontlasterspak og montere på den spaken.

I kontakta må du legge opp så du får to strømførende (en for hver knapp) og en jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, har en kontakt som sitter ved sentralen, men den er koblet til, og hvor skal jeg legge kabelen fra sånn at dette blir riktig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Du bør ta strømmen fra en plass som blir kuttet av tenninga, men en velgeventil trenger heller ikke store effekten rundt 40-50W. Altså en 5 amp sikring skal holde. Er det snakk om en enkel velgeventil så trenger du bare en bryter og èn strømførende kabel. Ventilen veksler når den får spenning. Jording (-) kobles direkte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...