Guest Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 hei hvordan skjær bak bør jeg velge til mf 690 traktor er 2,20 bred hvor bred skjær bør jer velge da ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 hei hvordan skjær bak bør jeg velge til mf 690 traktor er 2,20 bred hvor bred skjær bør jer velge da ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 finnkode=15381713 her er et bra skjær. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KR_1 Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Har selv brukt et 250 skjær jeg bak 690´n. det er i grunn litt for smalt til å fungere optimalt, men det skal nok ikke så mye mere til for å skyve utover sporvidden med full skråstilling. Tenk også på vekta om du skal kjøre litt mer en egen gårdsplass. Et tyngere skjær fungere bedre i stort sett alle sammenhenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Skal du få vei i vellinga bør skjæret være tre meter. Da kan du skråstille det mye mer før det blir for smalt. Mere skråstilling hiver snøen bedre rett og slett. Finner du ett smalere skjær som er OK så er det relativt enkelt å sveise på det så det blir breiere. Pass bare på att det ikke blir så svært at det tar borti noe (bakhjula) når du skal snu det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smørbølsmon Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 MF 690 turbo 1983: Clutchpedalen kommer ikke opp igjen mer enn 10 cm. Virker ikke som lamellene er oppbrukt. "Ny" traktor for oss. Forslag til feilretting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts