Gå til innhold

clutch valmet 6400


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har ett lite spørsmål, jeg skal sifte clutch på traktorn min, en 99mod valmet6400 jg har delt den, men nå ser jeg att det er to striper i svinghjulet ca 1mm djup å samme bredde som naglene på clutch plata, må jg bytte svinghjul eller er det bare å sette ihop ijenn? håper på raske gode svar, noen som eventuelt veit pris på nytt svinghjul?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Hei, har ett lite spørsmål, jeg skal sifte clutch på traktorn min, en 99mod valmet6400 jg har delt den, men nå ser jeg att det er to striper i svinghjulet ca 1mm djup å samme bredde som naglene på clutch plata, må jg bytte svinghjul eller er det bare å sette ihop ijenn? håper på raske gode svar, noen som eventuelt veit pris på nytt svinghjul?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1
Ta med svinghjulet til et mekanisk verksted og få det dreid ned så det blir slett igjen. Gjorde det på min valmet 805, kosta ikke mange hundrelappene. Tok av 3 millimeter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Dersom verkstedet ikke har erfaring med svinghjulsdreiing, så gjør dem oppmerksomme på at hele svinghjulet må dreies like mye. Må man dreie av 2 mm på sliteflata for å få den plan, så må man også dreie anleggsflata hvor man skrur på trykkplata 2 mm. Enkelte svinghjul er helt plane, og da er det ikke noe å tenke på, men mange har en forhøyning for trykkplata. Den høydeforskjellen må være der også etter dreiingen, ellers blir det feil med fjærspennet i kløtsjen.

Ofte er det blitt herdede, blå flekker i svinghjulet, så det kreves en kraftig og stødig dreiebenk for å få et bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...