Gå til innhold

JD 6430 AP feilmelding og turtallsenking


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en JD 6430 Autopower 2009 mod gått 1000 timer, og fikk i går opp feilmelding om "lavt oljetrykk i transmisjon/kontroller hydraulikk filtere/oljenivå" oljenivået var ok og ifølge serviceboka vart alle filter bytta på 750t...

Noen som har erfaring med slike feilmeldinger på 30-seria?

 

Lurer også på om det er normalt at 6430 AP 50km skal gå så høyt som 2100 o/min i 50km/t?...prøvd å justere...

trudde dessa sku senke seg mere ned på turtall...

 

Forbruket ligger på snitt 22l/t i 50km/t og 15l/t i 40km/t...litt drøyt?

Fattern brukte 52 l på en 12 mils tur med 10 kubikks henger halve veien tom, halve med tørr flis...jeg synes vertfall detta er drøyt.

 

Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi har en JD 6430 Autopower 2009 mod gått 1000 timer, og fikk i går opp feilmelding om \&quot\;lavt oljetrykk i transmisjon/kontroller hydraulikk filtere/oljenivå\&quot\; oljenivået var ok og ifølge serviceboka vart alle filter bytta på 750t...

Noen som har erfaring med slike feilmeldinger på 30-seria?

 

Lurer også på om det er normalt at 6430 AP 50km skal gå så høyt som 2100 o/min i 50km/t?...prøvd å justere...

trudde dessa sku senke seg mere ned på turtall...

 

Forbruket ligger på snitt 22l/t i 50km/t og 15l/t i 40km/t...litt drøyt?

Fattern brukte 52 l på en 12 mils tur med 10 kubikks henger halve veien tom, halve med tørr flis...jeg synes vertfall detta er drøyt.

 

Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Jeg har en 6630 som fikk samme feilmeldingen i går. Jeg ante at det var lite olje på den, men var midt i roden så fikk ikke fylt etter med en gang. Jeg fylte på olje og det var i orden. Nå lurer jeg på hvor den gjør av oljen, da jeg ikke finner lekasjer. Men får vel prøve å finne den..

 

Det med turtall ved 50 km/h har jeg også reagert på, men det skal være slik. Bare sørg for at den står i \&quot\;full auto\&quot\; så går den så økonomisk så mulig. Jeg hadde en 40 km/h først, den gikk på 1600-1700 omdr, noe som er mer økonomisk og trodde 50 km/h skulle gjøre det samme, men det gjorde den ikke. Konfronterte selgeren med dette, og han at John Deere er stae og nevnte noe med smøring for motoren. Men da burde jo 40 km/h gå på høyt turtall. Så det var en dårlig forklaring. Har sakt tydelig i fra på \&quot\;tilbakemelding om produktet\&quot\;

 

Har og en 7530 den går 50 km/h ved 1800-1900 omdr. Det gjør også modellene fra og med 6830.

 

Nå skal du ikke se på commandsenteret mener jeg, da det er missvisende synes jeg.

 

52 liter på 12 mil var vel litt drøyt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt å høre at d vertfall skal væra slik, var litt bekymra for at det var noe feil på girkassa....

Må si je egentlig var mere for en 6830/6930 da dessa går på 1500 o/min i 43km/t...en 6930 jeg prøvde gikk på under 10l/t i snitt bare traktoren etter veien med pent justert \&quot\;effektboks\&quot\;....orginalt ligger vel dessa på 13-14l/t.

 

Stemmte vel ganske bra computeren når den viste ca 22l/t snitt og 12mil kjørestrekke på 52l \;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veistrekningen som ble kjørt var av lett blanding 6mil med tom henger og 6mil tilbake med 10 kubikk tørr strøflis, hengeren som ble bukt var en eldre gisebo,en ganske lett henger...vi har også en JD 6400 97mod oppjustert til 120hk og på alle \&quot\;flis turene\&quot\; vi har kjørt med den har den brukt 40liter akkurat\;)...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ingen tvil om at turtallet har mye å si på forbruket...ellers må jeg bare si at JD 6430 AP er en knallgod traktor sett bortfra det med turtallsenkingen, kjempetrivelig hyttemiljø...synes en del andre merker feks. fendt har et grått og trist førermiljø...men det er jo selfølgelig smak og behag:)...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Jeg hadde selv en -09 6430 Autopowr fram til for litt siden! Det med ditt dieselforbruk forundrer meg desverre ikke. Er redd det også vil dukke opp flere problemer med traktoren din!! Mange ting med min gamle JD som etterhvert viste seg var ting som JD viste om!! Søskenbarnet mitt kjøpte seg ev Valtra Direct i vinter som jeg var skikkelig missunnelig på, men det var til jeg fikk lånt den en tur i vinter og kjørt flis samt møkk. Foe å så det rett ut, møkkatraktor! Han er forsåvidt enig med meg, men han vil prøve den på litt lettere arbeid for å sjå om han duger til det. Jeg hadde en Fendt 820 Vario TMS TI på prøve i vinter, og den må jeg si forundret meg veldig!! Den brukte veldig lite diesel i forhold til Valtra`n osv, selv om Fendt`n har vesentlig høyere dreimoment og hestekrefter.

 

Jeg pesonelig kommer helt sikkert til å kjøpe meg Fendt da denne viser seg å være mye bedre over det lange løp i forhold til JD og særlig til Valtra!!

 

Mvh Hans Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1

Hans Olaf kan du utdype hva du syns er noe drit med Valtra Direcn?

Det som ellers kommer frem om den er stort sett bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Undrende: Har en generell oppfatting av at folk som er vant til Valtra synes direct er en god traktor, men folk som er vant med JD eller Fendt rett og slett ikke er fornøyd. Har nok mest med hva du er vant med, og er du vant med grønn traktor virker enkelte ting på Valtra gameldags/annerledes/skranglete/uvant er stort sett det folk svarer......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...