Gå til innhold

fra v plog- k70???


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, driver i dag me brøyting på byggefelt, p-lasser og sideveier, bruker ein tellefsdal v plog høg serie. 3,3 m brei og skyver den med ein jd 6420s( går fint, men kunne godt vart litt større) så til neste vinter skal eg brøyte noe meir veier og lure då på et tellefsdal k70 skjær(3,1m) vekta er omtrent de samme men er de tyngre å skyve? blir traktoren for liten? og koss fungere de på byggefelt og parkeringsplasser? noken så har meninger om de? takk for svar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei, driver i dag me brøyting på byggefelt, p-lasser og sideveier, bruker ein tellefsdal v plog høg serie. 3,3 m brei og skyver den med ein jd 6420s( går fint, men kunne godt vart litt større) så til neste vinter skal eg brøyte noe meir veier og lure då på et tellefsdal k70 skjær(3,1m) vekta er omtrent de samme men er de tyngre å skyve? blir traktoren for liten? og koss fungere de på byggefelt og parkeringsplasser? noken så har meninger om de? takk for svar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har litt erfaring med begge deler (ikke tellefsdal sin v-plog) men en tilsvarende.

 

Brøytet for noen årsiden med en Valtra M130 med K-70 3.1 m, plogen går veldigfint etter vegen, hiver snøen greit nokk men trenger fart, minuset med denne plogen er att den blir \&quot\;vanskeligere\&quot\; å manuvrere på trange plasser (privat brøyting)

 

Fungerer godt å rydde plasser med k-70 også, etter min mening like godt som med V-plog som jeg kjørte på en Fendt 930 i fjord.

 

er like greit å dytte snyen tilside med plogen enn å sammle den i V form å skyve den bort, blir bare søl av det er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
okei, men du trur ikkje taktoren blir for liten å lett? traktoren veg vel ca 4, 5 tonn, 125hk.. er han lett og skyve k70 skjeret? de er jo hjul på de og vel å merke..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vell kanskje bli litt lett traktorn, men det kommer mye ann på hva du har hengende i 3-punkten bak, det beste er ingen ting der bak for å ha mest tyngde på frammhjulene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gårdbruker'n

Hei. Er fersk på dette med frontskjær og forstår at traktoren kan bli lett foran og kanskje vil til skogs ved mye snø og skråstilt frontskjær. Men er det ingen som har erfaring(ide?) med (kjøpt/konstruert) hydraulisk innretning som kan \&quot\;låne\&quot\; vekt fra skjæret? Enklest ville kanskje være en stor akkumulator (eller flere mindre) koblet til løften hvor en kunne kjørt inn trykk for å overføre vekt til traktoren. Er det noen som har mening eller ide om dette. For det jeg vet finnes det kanskje i markedet orginalt utstyr.

Kan det være noen fare med å ta vekt fra skjæret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...