Gå til innhold

Trinnløs


Gjest

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd om trinnløse transmisjoner, da den andre tråden her har blitt litt rotete. Vil her ha synspunkter om hva som er bra eller dårlig med de forskjellige merkene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Starter en ny tråd om trinnløse transmisjoner, da den andre tråden her har blitt litt rotete. Vil her ha synspunkter om hva som er bra eller dårlig med de forskjellige merkene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt john deere å fendt sine trinnlause alternativ, eg personleg likte jd sitt system best i bruk, pga den var synes eg var enklest å betjene, men har store forhåpninger til det nye systemet til valtra... får håpe dette svarer til forventningane etter prøvekjøring....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Fendt 412 -2003 uten TMS siden midten av september. Litt i slått og noe på brøyting/strøing. Har liten erfaring med trinnløst fra før, bare prøvd litt MF. Syns uansett det er herlig å kjøre trinnløst. Liker at jeg kan skifte retning på begge hender (knapp eller på Variospaken). Det eneste jeg savner (fra valtra, MF) er å ha nøytral posisjon på vendegiret. Det kan av og til være fint når du må vente litt på redskapen før du kan kjøre videre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1
Hei eg har liten erfaring med trinnlaus transmisjon,men ein ting eg har tenkt på er det dyrare servicekosnader på ein trinnlaus transmisjon sammenlikna med ein powerskift transmisjon?? eg meiner filter og olje skift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ove Bonde: det er ubetydelig forskjell på service kostnad trinnløs kontra powershift. Når det gjelder JD så er det et filter ekstra, og ca15- liter mer hydraulikkolje. Men på kver 1500 time blir det i praksis ingen summer ut av det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.T intresann link. Men skal fendt sin 200-serie være høyere spesifert enn fendt sin 300-serie? Siden fendt sin 300-serie ikke har armlene betjening og elektriske ventiler. Eller var jo hytten utrolig liten på 200-serien da. Det mener jeg er neggativt.

 

Meeen, en spennende nyhet. Håper de kommer med ny hytte på 700 og 800- serien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekte meg det med tauinga!

hvordan opleves trinnløse i forhold til \&quot\;vanlig\&quot\; efektmessig? jeg har en mf 3070 og har kjørt mye mf 6255 denna var efektmessig lik men føltes veldig dau under transport,små kjøring var den ok,og veldig komfortabel men vi ble enige om at dynashiften måtte reise med endel hk-den stikker ikke som 3070 n akkurat.

Bør man ha 20 hk ekstra på trinnløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...