Gå til innhold

Skogstraktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her i forumet som kan komme med noen tips til hvilken traktor som jeg bør tenke på til lett skogsdrift. Med det mener jeg tynning av lauvtre/uttak av skjerm i plantefelt (ungskogpleie). Selv er jeg nok mest svak for Valmet/Valtra, men det har vel vært modeller der jeg bør ligge unna? Tenker ikke høyere pris enn 150 000,- pluss mva. Noen som har erfaring fra flere forskjellige traktorer til slikt arbeid?? Valmet/MF/Fiat/John Deere/Ford,eventuelt erfaring med modeller jeg bør holde meg unna....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her i forumet som kan komme med noen tips til hvilken traktor som jeg bør tenke på til lett skogsdrift. Med det mener jeg tynning av lauvtre/uttak av skjerm i plantefelt (ungskogpleie). Selv er jeg nok mest svak for Valmet/Valtra, men det har vel vært modeller der jeg bør ligge unna? Tenker ikke høyere pris enn 150 000,- pluss mva. Noen som har erfaring fra flere forskjellige traktorer til slikt arbeid?? Valmet/MF/Fiat/John Deere/Ford,eventuelt erfaring med modeller jeg bør holde meg unna....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest MF_265-4_1
MF 200/300 serie. Bruker selv MF 265-4 og MF 35 med pigg-kjetting og sandvik vinsj. har blitt stående en gang med 265, da var det clutch\'\'en som havarerte. I området vi hogger tømmer er ganske tøft terreng, naboen må bruke taubane for å få veden ned.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Eg ville gått for en Valmet 405. Har sjølv hatt en MF 360, men dei blir for lave på trekkroken. Naboen har en 405 og kjører over alt \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
Fekk lyst til å sei at du kunne funne deg ein Deutz-Fahr DX inkort. Firkanta traktor med firkanta hytte som tåler ein støyt. Veit om eindel som har brukt DX i skogen og dei har ikkje angra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du liker valmet så kjøper du det, ikke dum trakor i skogen, men ett alternativ kan vere fiat sin 90 serie for begge er ganske \&quot\;ryddige\&quot\; på undersiden. Har selv hatt.en 110-90 og er ganske imponert over fremkomeligheten i snø. Uanset merke så vile jeg valgt en traktor med 38\&quot\; I stedet for 34\&quot\; hjul for det har mye å si for fremkomeligheten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare kjøre vinsj er sikkert det meste greit, men skal du bruke kran og henger er det ikke mulig å snu seg i en eldre fiat. Da må du på L serien. Valmet er derimot mye lettere, også noe eldre Deutz er det plass i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A-K_Geir_1

Valmet er et godt alternativ. Gode solide skogstraktorer. Men som landbruks reperatør vill jeg gi Ford 4610 ros. Lettkjørte traktorer med god fremkomlighet. litt lave under kansje men en driftsikker,service venlig og bruker lite diesel.

Gear stengene er plasert med rattet og er derfor enkel å gire. Ford 4610 får man masse traktor for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...