Guest Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Hei! Jeg lurer på hvordan JD 6430 med autopower er, og om den stjeler mye krefter? (dårlig kombinasjon med 50 kasse i tillegg?) Blir den lat i bakka? Er det et godt kjøp for å ha en traktor i jordbrukskjøring og litt diverse kjøring? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin_Opaker_1 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Hei! Jeg lurer på hvordan JD 6430 med autopower er, og om den stjeler mye krefter? (dårlig kombinasjon med 50 kasse i tillegg?) Blir den lat i bakka? Er det et godt kjøp for å ha en traktor i jordbrukskjøring og litt diverse kjøring? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Et godt kjøp, uten tvil. En allsidig jordbrukstraktor, kompakt, komfortabel og sprek. De kan virke litt slappe i transport, men titter du på speedometeret ser du det går unna. Slik er det med alle trinnløse, når man er vant med vanlige hurtiggirkasser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara_1 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Anbefales på det varmeste. Dette er en traktor du ikke vil gå ut av når dagen er slutt. Topp førermiljø, og overraskende lavt dieselforbruk. En liten advarsel da, hvis du får trinnløs, kan du aldri gå tilbake..... :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind_1 Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Ganske så rett dette Rune, ift mi erfaring. Har prøvd dette med 6410 som jo ikkje er 6430, men same ulla. To like traktorer, ein med 50 og ein med 40 km, då vil 50 kome først fram og bruke minst diesel av dei to. Forskjellen er større jo mindre motbakkar det er. Eg synes også at girkasse med redusert turtal gjer traktoren noko seigare. Trur det er fordi dette er konstanteffektmotorar, som har maks effekt på rundt 1900 omdr. 50 en som går på redusert turtal, ca 2100 for 4 syl, vil då ha maks effekt i ca 45 og den andre rundt 35. Trur det har seg sånn at sjølv med tyngre utveksling, er det mykje å vinna på å ha optimalt turtal. Er 40 en ein eco kasse vil forskjellen væra borte i lange bakkar då 40 eco og 50 har same utveksling.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara_1 Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 På AutoPowr er 40 og 50km. samme transmisjon. Er bare programert inn makshastighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Blir ikke denne traktoren uansett litt liten for å drive transport i stor og tung skala? Hvor viktig er det egentlig med 50 km kasse på en slik traktor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 du kan stille veldig enkelt til \"\;transportmodus\"\; i comand centeret Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.