Gå til innhold

JD 6430 AP


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hvordan JD 6430 med autopower er, og om den stjeler mye krefter? (dårlig kombinasjon med 50 kasse i tillegg?)

Blir den lat i bakka?

Er det et godt kjøp for å ha en traktor i jordbrukskjøring og litt diverse kjøring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin_Opaker_1

Hei!

 

Jeg lurer på hvordan JD 6430 med autopower er, og om den stjeler mye krefter? (dårlig kombinasjon med 50 kasse i tillegg?)

Blir den lat i bakka?

Er det et godt kjøp for å ha en traktor i jordbrukskjøring og litt diverse kjøring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Et godt kjøp, uten tvil. En allsidig jordbrukstraktor, kompakt, komfortabel og sprek.

 

De kan virke litt slappe i transport, men titter du på speedometeret ser du det går unna. Slik er det med alle trinnløse, når man er vant med vanlige hurtiggirkasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1
Anbefales på det varmeste. Dette er en traktor du ikke vil gå ut av når dagen er slutt. Topp førermiljø, og overraskende lavt dieselforbruk. En liten advarsel da, hvis du får trinnløs, kan du aldri gå tilbake..... :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Ganske så rett dette Rune, ift mi erfaring.

Har prøvd dette med 6410 som jo ikkje er 6430, men same ulla.

 

To like traktorer, ein med 50 og ein med 40 km, då vil 50 kome først fram og bruke minst diesel av dei to. Forskjellen er større jo mindre motbakkar det er.

 

Eg synes også at girkasse med redusert turtal gjer traktoren noko seigare.

Trur det er fordi dette er konstanteffektmotorar, som har maks effekt på rundt 1900 omdr. 50 en som går på redusert turtal, ca 2100 for 4 syl, vil då ha maks effekt i ca 45 og den andre rundt 35.

 

Trur det har seg sånn at sjølv med tyngre utveksling, er det mykje å vinna på å ha optimalt turtal.

 

Er 40 en ein eco kasse vil forskjellen væra borte i lange bakkar då 40 eco og 50 har same utveksling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Blir ikke denne traktoren uansett litt liten for å drive transport i stor og tung skala? Hvor viktig er det egentlig med 50 km kasse på en slik traktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...