Gå til innhold

Procut dieseltank


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny traktor og ser i alskens blader at jeg må skifte dieseltank fra den gamle ståltanken til en moderne en med filter for å slippe havari på motoren.

 

Er det noen som har erfaring med Procut sine? Tenker på en 950 liter, billigste pakkeløsning med pumpe (Standard) til ca 8300 + moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola_Mjølkebonde_1

Jeg har kjøpt ny traktor og ser i alskens blader at jeg må skifte dieseltank fra den gamle ståltanken til en moderne en med filter for å slippe havari på motoren.

 

Er det noen som har erfaring med Procut sine? Tenker på en 950 liter, billigste pakkeløsning med pumpe (Standard) til ca 8300 + moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Den syntes jeg hørtes litt tvilsom ut, hva er begrunnelsen for at ståltanken skaper havari på motor? Ståltanker har da vært brukt i flerfoldige år..

 

Og isåfall så burde vel selgeren av din nye traktor ta seg av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola_Mjølkebonde_1

Tanken er 30-40 år gammel, og står på stativ med bunnkran. Det vil si at montering av filter er vanskelig uten å sette på ei pumpe. I tillegg så vil den teoretisk sett være utsatt for kondens. Har ikke vært problem med urenheter tidligere, men som det sies her: nye traktorer med common rail er mer ømfintlige for uhumskheter og vann.

 

Jeg er og redd for at om jeg tar en skikkelig vask innvendig så kan det føre til at det løsner partikler/ rust e.l. fra veggene.

 

Traktorselgeren har vel ingenting med hva jeg lagrer dieselen på, det synes jeg han skal slippe å ha ansvaret for.

 

Den ser fin ut på utsiden, men jeg vurderer altså å skifte. Men ingen som har noe vondt å si om Procut sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...