Gå til innhold

Delepriser Deutz-Fahr


Gjest

Anbefalte innlegg

Ved filterskift hydraulikk på en Agroplus -85 1999, bestilte jeg ett av 4 filtre hos Forhandler Traasdahls i Tromsø.

Ved mottakelse forelå sjokkprisen: kr 750,-!!! Sjuhundreogfemti!

(Dette er et filter på størrelse med ett vanlig bilfilter)

Jeg ba Traasdahls sjekke prisen, men de fikk tilbakemelding fra Importøren, HC Petersen om at "den var riktig".

Traasdahls hadde velvillig nok sjekket prisen hos Økonomideler ,- der var den 143,-!!!

Etthundreogførtitre!

Ved mottak av filtret fra Økonomideler viser det seg at filteret er HELT originalt, påmalt tekst og logo fra Same-Deutz-Fahr Group.

 

HVORDAN GÅR DETTE AN?

 

Jeg skrev mail til HCP om dette 21. sept, men de gidder ikke svare engang...

 

Har noen opplevd noe verre, eller har noen funnet et merke som leverer forbruksdeler til fornuftige priser?

 

Jeg oppfordrer også redaksjonen til å gjøre en underøkelse på delepriser for ulike merker.

INUT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved filterskift hydraulikk på en Agroplus -85 1999, bestilte jeg ett av 4 filtre hos Forhandler Traasdahls i Tromsø.

Ved mottakelse forelå sjokkprisen: kr 750,-!!! Sjuhundreogfemti!

(Dette er et filter på størrelse med ett vanlig bilfilter)

Jeg ba Traasdahls sjekke prisen, men de fikk tilbakemelding fra Importøren, HC Petersen om at \&quot\;den var riktig\&quot\;.

Traasdahls hadde velvillig nok sjekket prisen hos Økonomideler ,- der var den 143,-!!!

Etthundreogførtitre!

Ved mottak av filtret fra Økonomideler viser det seg at filteret er HELT originalt, påmalt tekst og logo fra Same-Deutz-Fahr Group.

 

HVORDAN GÅR DETTE AN?

 

Jeg skrev mail til HCP om dette 21. sept, men de gidder ikke svare engang...

 

Har noen opplevd noe verre, eller har noen funnet et merke som leverer forbruksdeler til fornuftige priser?

 

Jeg oppfordrer også redaksjonen til å gjøre en underøkelse på delepriser for ulike merker.

INUT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
Hvis stk pris var 750 så er det jaggu sinnsjukt. Men DF har \&quot\;bra\&quot\; priser på nokon av delene deira. Valmet er noko dyre og, blant anna eit dieselfilter til 4xx pluss moms. Du kan nett høyre med HFL om kva prisar dei har, trur dei har noko bedre enn hcp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Mange stive priser ut og går ja. Nytt filter til styrekretsen på en gammel MF 375 ligger på ca 750 den også(Skiftintervall 250t). Under 100 for vanlig oljefilter hos EIK... Har ikke sjekket hos Økonomi-deler på dette filteret, men vil anta at det er mye å spare her også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nyeste erfaring med hårreisende delepriser gjelder ikke Deutz, men en HE-VA sleperingtrommel, som forhandles av Eikmaskin: 10 stk hjulmutre, 60* kon, gjenger M12x1,50 kostet kroner 1220+mva (122 pr stk). Hjulmutre med samme kon og gjenger hos Biltema kostet meg 70 kroner inklusive mva, for en 10-pakning...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...