Gå til innhold

Trima EDC


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Trima +5 fra 2006 med den gamle typen edc-joystick.

I det siste har jeg hatt problemer med at jeg ikke klarer å åpne redskapslåsen.

Prøver både å slå av strømmen til joysticket, røre ved stikkontakt på laster, stoppe traktor etc før den etter kanskje 5-10 min plutselig slår inn og åpner låset.

Det er sjeldent problemer når jeg skal låse igjen.

Ved betjening av 3dj funksjon ved rundballeklemme virker joysticket som det skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg hadde noen tilsvarende problemer for noen år siden, det stod riktignok Ålø på min, men det er vel samme greiene. Jeg måtte bytte sentralen (boks som ledninger går inn i ute på lasteren). Kosta flesk, men fikk det på maskinskadeforsikring, selv om egenandelen var stiv den også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et vogntog med halm I dag og ble veldig plaget med 3dje-funksjon (på same måte som det har vært ved når jeg betjener den hydr. låsingen.)

Men i dag var det nok at jeg rørte litt ved kontakten mens jeg brukte joysticken- så virket den.

Kanskje det kun er kontaktfeil?

 

Hva kostet den sentralen AppleFarmer?

 

Har IF og der går erstaningen ned når maskinen blir gammel (gjelder ihverfall traktor.)

 

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Husker ikke prisen, men mener den var dyr. Jeg hadde den gangen inntrykk av at det ikke var en helt ukjent feil med disse, men det var visstnok ikke noe som kunne repareres, hele modulen måtte byttes - høres det kjent ut eller :-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg ga rundt 10000... har bytta den 3 ganger. 2 ganger på garanti og en gang sjøl:) ligner på feilene jeg hadde, men har også opplevd at magnetventilen til 3funksjon har smelta og fikk noe av de feila du sier. Sjekk d først, den var ikke så dyr\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...