Gå til innhold

volvo bm 430


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg trur volvo bm 430 e gode traktorer, har sånn på jorbruksskulen min og der har den gått alle sine dager med diverse elever som har herset med den, men starte på første uansett, ganske sterk hydraulikkpumpe på disse også så vidt eg veit og nokon har servo også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers er det en John Deere 1020 på finn har en sån selv super traktor. http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=15527115&amp\;sid=xz2cbaNd_Dz721393&amp\;WT.svl=Bilde

 

Er litt grønn. men volvo og John Deere er vell det som er ok er vertfall dei med høyes oljekapasitet om du skal bruke vedklyver og sånt. ellers var jo Mf 135-148-165 og Fiat 540-640 om du trng 4wd bra traktorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både 430 om MF 148. Har beholdt MFen for den er lavere enn Volvoen og går inn i garasjen. Hadde Volvoen vært lav nok ville jeg beholdt den, synes den var litt bedre å kjøre, eneste ulempen det er veldig trang og kronglete innstiging på Volvoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for ein MF. Ikke det at BM er dårlig traktor, tvert imot (har hatt en selv) men MF en er mye lettere å få deler til. Spesielt når det gjelder hydraulikk/trepunkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ein utruleg god traktor, og Perkins-motoren er som du seier heilt fenomenal. Måtte desverre selje 430`en for nokre år sidan grunna plassmangel, og den er savna. Hadde då vore på garden sidan den var ny. Svært god traktor til brøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg kjenner 2 stk som har hatt kver sin 430 sidan dei var nye, han eine er ein onkel av meg oppi hallingdal, å han andre er ein eg var avløyser hjå heime i heimkommunen, å begge sverger omtrendt deira hjerter til dei traktorane! det høyres ut som det er omtrendt det siste som reiser frå dei gardane iallefall... så eg vil tru det er eit skikkelig godt valg, om du likar traktoren sånn ellers!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 430 en gang jeg og, dette var kjempe traktor, sterk og god hydralikk til vedklyving sterk trepunkt. jeg hadde også hurtig gir på min!

og laga til så jeg hadde hyd toppstag.

 

Er litt blå fan, så kan også anbefale ford 4 eller 5000, dette er gode traktorer hyd kraftuttak og de fleste har servo. og er bedre og gire med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke veldig gode bremser på denne traktoren. men ellers så er det en veldig go traktor. tror den går bra på veien hvis jeg ikke husker feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...