Gå til innhold

John Deere 4440 1980-4wd


Gjest

Anbefalte innlegg

Den står på finn til 130000kr. Lurer på å starte med møkkjøring med en rkm 12kbm vogn. Og denne traktoren har kun gått 2700timer. Noen som har noen meninger i for og imot at jeg skal kjøpe denne?

Selv mener jeg at den er for gml, men den har: gått lite, pene dekk, 155hk(skikkelig trekkdyr),strøken i lakken, billig for en som er i oppstarten,SG2 hytte, også er jo disse gml john deerene nydelige å kjøre sett i forhold til alder da:) Men den går vel sannsynligvis bare i 30km/t, men dette har ikke all verden å si. Blir møkkjøring ved siden av jobb til å begynne med, så dette må jo være en fin traktor til å begynne så smått med litt leiekjøring, lurer også på firkantballpressing da. Men setter pris på noen meninger her. Er jo snart 30år gammel, men har det så mye å si, disse traktorene her går vel fint 15000timer hvis de blir godt stelt med.

Ps: denne traktoren har gått som demotraktor for kverneland group hele sitt liv. Mao ikke no hard dumperkjøring på denne karen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Den står på finn til 130000kr. Lurer på å starte med møkkjøring med en rkm 12kbm vogn. Og denne traktoren har kun gått 2700timer. Noen som har noen meninger i for og imot at jeg skal kjøpe denne?

Selv mener jeg at den er for gml, men den har: gått lite, pene dekk, 155hk(skikkelig trekkdyr),strøken i lakken, billig for en som er i oppstarten,SG2 hytte, også er jo disse gml john deerene nydelige å kjøre sett i forhold til alder da:) Men den går vel sannsynligvis bare i 30km/t, men dette har ikke all verden å si. Blir møkkjøring ved siden av jobb til å begynne med, så dette må jo være en fin traktor til å begynne så smått med litt leiekjøring, lurer også på firkantballpressing da. Men setter pris på noen meninger her. Er jo snart 30år gammel, men har det så mye å si, disse traktorene her går vel fint 15000timer hvis de blir godt stelt med.

Ps: denne traktoren har gått som demotraktor for kverneland group hele sitt liv. Mao ikke no hard dumperkjøring på denne karen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nb du kan ike drive med transportkjøring med en 30 kmt traktor!!

Må minimum ha 40 kasse helst 50. Dette sier seg selv da det ofte er trasport fra gjødselager til jorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

John Diesel: Er ikke så sikker på at dette sier seg selv. Når man sprer talle,tørrgjødsel,slam,kalk,kyllingmøkk,hønsemøkk etc, så ligger møkka som regel på jordet. Kalk slam og talle gjør som regel det. Men du trodde kanskje jeg skulle spre bløtgjødsel??

Tankegangen min er at jeg har en kjangs til å komme igang med så \&quot\;billig\&quot\; traktor ift å kjøpe en jd med 50kasse og 170hk på 5-600000kr. Og denne john deeren her går i 35så er ikke så alt for ille. Den bruker litt tid til å komme frem til oppdragene, men bruker nok ikke lenger tid på å spre møkk ut på jordet vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg tenkte automatisk bløtgjødsel.

I så fall er det en ypperlig traktor til ditt bruk som vil gji dg bedre totaløkonmi en en nyere traktor.

Noen som kan anslå hva man taper i effekt\&quot\;/drakraft elle rhva man skal kalle det med hydrostatisk firehjulstrekk?

Hva vil denne trakotren tilsvare i hk i forhold til en traktor med vanlig firhjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Var virkelig fin den Deeren.

 

Prisen er jo grei, men er jo ikke laster eller dekk på den så må vel legge til en del før du får brukt den.

Får jo heller ikke maskinskade på en så gammel traktor så alle skader/reprasjoner må dekkes av egen lomme.

ville og sjekket om det er greit å få tak i deler, er jo ikke lagervare den firehjulstrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg heller hadde vurdert den 3350\'\'n som står på finn. Nyere traktor og med tvillinghjul. Har gått litt lengre men det er ikke noe stort poeng. 4440\'\'n er for gammel til proffbruk. Motoren i 3350\'\'n tåler glatt noen hester til. ( 150 er normalt i disse)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell omtrent samme motoren i 4040 og 3650. Ville nokk satsa på 3650. Ellers står det en fin 3040 med turbo på finn og en 3640. er gamle traktorer men dei går og går. Fordelen med 4040 er girkassa Quad-Range som er en 16-6 kasse med 4hastiheter i 4hastighesområder. Du girer 1-2 og 3-4 uten clutch og 2-3 med clutch dette må ikkje forvkslest med Powershift girkassa som er på 4055 og oppover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tittet lit i Danmark, der er det mer av så store trakktorer til salgs var ikke så mye i Norge av dei så lenge siden. 40.50 og 55 serien til John Deere ar bra traktorer det. Så litt på maskinbladet og der var det en del med a/c. som er en stor fordel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...