Gå til innhold

Erfaringer om Zetor Forterra


Jensb_1

Anbefalte innlegg

Går med tanker om å bytte traktor for tiden, og vurderer da Zetor Forterra, gjerne med 110-120 hk. Eller enda litt større. Regner med at det blir en brukttraktor, maks 7-8 år gammel, og helst uten laster.

 

Er det noen som har erfaringer/synspunkter om/med dem, så skriv gjerne her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola_Barikmo_1

har noen timer i Zetor forterre etter vegen med henger. + med traktoren: romslig hytte, greit plass til to mensker, grei adkomst til hytte, bra cluhts og utrulig lettstarta ( 24 minus uten varmer )

- med traktoren: dårlig sikt ned til kroken, vond og få i gir, veldig mye vandring på girspaken og høy og lav styres med et stag som du drar opp og ned fra gulvet som er så trangt at du må stå og lirke traktoren i gir med cluhtsen. Girkassa er bedre i min valmet 602 fra 1979 og det er ikke tull en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Zetor Forterra ble vel levert med SDF-motorer på enkelte modeller.

Og EHR fra Bosch. Da burde jo den elektroniske delen fungere bra. Leste en test i et Bedre Gardsdrift for noen år siden, motoren var sterk, den skulle visst dra noe inn i H....der du vet...\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Skal prøve så godt jeg kan. Arkivet er STORT så det er ikke sikkert jeg klarer å rote det fram i kveld, men skal se når jeg er ferdig i fjøsen:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

styr unna den med slh motor. Har vært mye tull med de. Elektronisk styrt pumpe som ikke fungerer helt optimalt,samt blanding olje/kjølevæske er kjent problem på disse motorene. dessuten har den lavere moment enn zetors egen 4,1 liters fire sylinder som sitter i modellen under(11441)

Bare tull at det er ZF kasse med hyd.vendegir på denne. Det er kun den nye Maxterra serien som er på tur nå som har kasse fra ZF. Zetor Forterra har bestandig hatt sin egen kasse med tre trinns hurtiggir og mekansisk vendegir. Nå i 2012 kommer muligens Forterra med kløtsjfritt vendegir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...