Gå til innhold

Viftemotor MF 675


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 1985 modell MF 675 hvor varmeapparatvifta har sluttet å virke. Denne traktoren går veldig lite og blir mest brukt på sommeren. Men nå i vinter har en kompis leid den for ¨å brøyte litt for seg selv. Da jeg skulle levere den til kompisen så oppdaget jeg at vifta ikke gikk. Har prøvd å skifte sikring men vil ikke virke. Det elektriske på denne er ikke helt godt, men klarer seg for å bruke den hjemme. Det jeg lurer på er hvordan jeg kommer til vifta for å sjekke at det ikke bare er dårlig kontakt som gjør at den ikke virker. Er jo dumt å bytte vifte hvis det bare er dårlig kontakt eller noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1985 modell MF 675 hvor varmeapparatvifta har sluttet å virke. Denne traktoren går veldig lite og blir mest brukt på sommeren. Men nå i vinter har en kompis leid den for ¨å brøyte litt for seg selv. Da jeg skulle levere den til kompisen så oppdaget jeg at vifta ikke gikk. Har prøvd å skifte sikring men vil ikke virke. Det elektriske på denne er ikke helt godt, men klarer seg for å bruke den hjemme. Det jeg lurer på er hvordan jeg kommer til vifta for å sjekke at det ikke bare er dårlig kontakt som gjør at den ikke virker. Er jo dumt å bytte vifte hvis det bare er dårlig kontakt eller noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midtnorge_1

Vipp opp den fremre luka oppe på taket (den foran takluka), der sitter det en \&quot\;motstand\&quot\;, som består av en plate med en kontakt på.

Det er sikkert denne som har røket, det skjer som regel hvis filteret begynner å tette seg.

Enkel å skifte og rimelig i pris om jeg ikke husker feil (er noen år siden jeg hjalp en nabo med dette).

Om jeg ikke husker feil, må det store dekselet over viftemotor taes av.

Om du står i setet og igjennom akluka, sitter motstanden bakenfor viftemotor imot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...