Gå til innhold

ford 7610


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg vurderer og kjøpe meg en traktor,

og da har jeg sett litt på ford, 7610 eller noe lignende. det jeg da lurer på, er da om ford er en god traktor? har hørt mye om at man bør ligge unda ford, da de ruster inne i motorblokken fort.

er dette bare enkelte traktorer av ford det, eller ruster alle ford traktorer fort inne i blokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

jeg vurderer og kjøpe meg en traktor,

og da har jeg sett litt på ford, 7610 eller noe lignende. det jeg da lurer på, er da om ford er en god traktor? har hørt mye om at man bør ligge unda ford, da de ruster inne i motorblokken fort.

er dette bare enkelte traktorer av ford det, eller ruster alle ford traktorer fort inne i blokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt fra pålitelig hold at noen av --10 seien ruster i blokka, men det er fordi det ikke har blitt skiftet kjøleveske etter boka. Dersom dette har blitt gjort annet hvert år skulle dette ikke være noe problem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1

Jeg har selv en 6610, en skikkelig god og solid traktor som er en skikkelig sliter.

Jeg har ikke hatt noen store problemer med min. Kraftig driverk, som schilter nevnte og god komfort i forhold til mange konurenter.

 

Jeg ble også advart mot rust i blokken på 10-serien, men dette var bare et problem på orginalblokken, og mange av Fordene har fått byttet blokk, og da skal det ikke være noe stort problem.

Men må legge til det at med godt vedlikehol og anti korideringsvæske i kjølesystemet så skulle det ikke være noe problem å holde orginalblokken fri for rust heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Har fått opplyst at ford oppgraderte blokka med nye kjølekanaler såkalla \&quot\;ribbe-mønster\&quot\; i 1985 på 10 serien. Har ikkje inntrykk av at rust har vært eit stort problem på 10 serien seinare. Skifte av kjøleveske er jo selvfølgelig viktig som nevnt. Har godt inntrykk av 10 serien. God hydraulikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustproblemet i blokka ble mye bedre når det kom tydelig rutemønster på sidene av motoren. Men det svetter ofte olje eller kjølevæske fra toppakningen og nedover motorsia. Sett av et par dager i garasjen, bytt topppakning (kjøp original!!!!) og plan toppen så er det borte.

Ford 7610 med max2-hytte (tjukt tak) har god komfort til å være så gammel.

Men kjøp ikke den enkle,lave sekura- hytta med rattgir. Det er ikke mye komfort å skryte av der. Som alle andre med ZF og Carraro framaksel så lekker det olje i navene, det er jo ingen stor katastrofe. Drivverket er ellers solid. Desverre er mange av dem styggelig tunge å gire, fordi øverføringene er tørre og rustne.

Mange er derfor ombygd med to-tre fettnipler ved høyre døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...