Guest Anonym Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Har en Case IH 1056 XL som bare er registrert for 1 pres. Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere passasjersete, å få dette godkjent av biltilsynet etterpå? I så fall, hva skal til for å få det godkjennt? Er også på jakt etter dekk til samme traktoren.(dim +- 540/65R28 650/65R38) Har vel konkludert med at multibib eller xeobib ville vært perfekte, ettersom det for det meste er veikjøring og litt graskjøring traktoren blir brukt til. Spørsmålet var om det finnes liknede dekk som vil gjøre samme nytta til en mye hyggeligere pris? Stiller ikkje store krav til dekkene så lenge de ikkje slites for fort, og ikkje river opp graset for mye er eg fornøyd:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Har en Case IH 1056 XL som bare er registrert for 1 pres. Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere passasjersete, å få dette godkjent av biltilsynet etterpå? I så fall, hva skal til for å få det godkjennt? Er også på jakt etter dekk til samme traktoren.(dim +- 540/65R28 650/65R38) Har vel konkludert med at multibib eller xeobib ville vært perfekte, ettersom det for det meste er veikjøring og litt graskjøring traktoren blir brukt til. Spørsmålet var om det finnes liknede dekk som vil gjøre samme nytta til en mye hyggeligere pris? Stiller ikkje store krav til dekkene så lenge de ikkje slites for fort, og ikkje river opp graset for mye er eg fornøyd:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Fant okså ut at traktoren har luft-tank som til nå bare har blitt brukt til hron på taket. Men skal visst være mulig å koble luftbremser til denne. Noen som vet hvordan dette gjøres, eller har gjort noe lignede selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Mener du luftbrems til henger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Jepp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest O._Hope_1 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Mtp. ettermontering av sete, må den respektive traktor-modellen kunne leveres registrert for to. Då er traktor-modellen type-godkjent med passasjer, og det skal i teorien være mulig å bygge om ein modell uten passasjer sete, så lenge ein bruke samme deler osv. Deretter må du bruke den eksisterende typegodkjenninga når du viser traktoren på biltilsynet. Om IH 1056 XL aldri har vore levert registrert for to, blir det mykje verre. Du må isåfall betale for å få typegodkjent IH 1056 XL, som to-seter. Dette trur eg nok koster meir enn det smaker. Luftbrems går å få til, men er du usikker på fremgangsmåten ville eg reist innom eit verksted med god greie på din modell. Då er det mulig at det finnes ferdige ombyggingssett spesielt for din traktor, og du sparer ein del tid der. Case er eg rimelig blank på, så eg veit ikkje kva som finnest. Vil uansett tru at det finnest sett til dette, så lenge luftanlegget er dimesnjonert til litt anna enn kun \"\;gadgets\"\;...\;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Korleis gjekk det? har du prøvd? vurderer å gjera da samme med ein 845. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Har ikkje vert i kontakt med biltilsynet, nei. Er nokk slik som \"\;O. Hope\"\; skriver, at det sansynligvis er mulig, men at det \"\;koster mer enn det smaker\"\;. Så å få den omregistrert og godkjennt til 2 personer er nokk ikkje så lett. Men å ettermontere passasjersete uten å få det godkjennt er noe helt annet. Skal ikkje mye til å feks tilpasse et passasjersete fra grammer (slik som john deere bruker). Grunnet girkassehavari ble prosjektet med passasjersete utsatt, så eg har enda ikkje montert passasjersete. Men når girkassen er reparert blir nokk løsningen et hjemmelaget sete. Da unngår eg for mange modifikasjoner på traktoren, å får utnyttet plassen best mulig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.