Gå til innhold

Partisk test?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk siste nr. av BG i posten i dag, og har fått lest gjennom det meste, deriblant traktortesten. Og den forundra meg litt i forhold til de andre testene. Nå var Fendt under lupen, men jeg lurer litt på om skylappene var der også. Vanligvis liker jeg testene veldig godt - de legger fokus på alt, også små og til dels ubetydelige detaljer blir tatt med.

 

Nå er jo nok Fendt definitivt i toppdivisjonen av hva man kan få kjøpt - men det var merkelig lite negative detaljer nevnt. Ikke sikkert det var SÅ mye å ta av heller, men en ting som folieknappene har jo fått kjeft på andre Fendter, mens her var de ikke nevnt. Personlig syns jeg heller ikke traktoren ble trukket nok for hytta, men det er nok mer en smakssak.

 

Jeg er klar over at BG forsåvidt ikke har noe med testen å gjøre, men det er ikke bladet jeg stiller noen spørsmål om, men selve testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Fikk siste nr. av BG i posten i dag, og har fått lest gjennom det meste, deriblant traktortesten. Og den forundra meg litt i forhold til de andre testene. Nå var Fendt under lupen, men jeg lurer litt på om skylappene var der også. Vanligvis liker jeg testene veldig godt - de legger fokus på alt, også små og til dels ubetydelige detaljer blir tatt med.

 

Nå er jo nok Fendt definitivt i toppdivisjonen av hva man kan få kjøpt - men det var merkelig lite negative detaljer nevnt. Ikke sikkert det var SÅ mye å ta av heller, men en ting som folieknappene har jo fått kjeft på andre Fendter, mens her var de ikke nevnt. Personlig syns jeg heller ikke traktoren ble trukket nok for hytta, men det er nok mer en smakssak.

 

Jeg er klar over at BG forsåvidt ikke har noe med testen å gjøre, men det er ikke bladet jeg stiller noen spørsmål om, men selve testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Er jo en tysk test!

Har lest de noen år, syns de favoriserer tyske traktorer.

FENDT-en er jo en bra traktor, men hytta har vel gått litt over dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden eg mistet tilliten til dessa tyske traktortestene. Det skjinner da tvers igjennom at dei favoriserer \&quot\;sine egne merker\&quot\;! Var faktisk ikkje værst at dei kritiserte detta triste Fendtførarhuset frå førre årtusen. Prøvde Fendt 936 eit par uker siden,og må si at eg vart ikkje imponert. Detta skulle liksom være det \&quot\;argeste\&quot\; av traktor som er laget i desse verden. Ha nok trudd at den var bedre lydisolert,å det må være markedets illaste passasjersæte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Greit nok at Fendt er tysk, og at de muligens heier på sine egne - men jeg syns tross alt at denne testen var mer partisk enn når John Deere og Deutz er under lupen. Og de er vel ikke akkurat små merker i Tyskland de heller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk de tyske traktortestene i Bedre Gardsdrift er mye mer seriøs enn de duellene \&quot\;konkurenten\&quot\; Traktor serverer, som blir alternativet.Det er vel helst slik att man til en viss grad bedømmer seriøsiteten i testene ut fra vilket merke man selv liker,og jeg vet mange har vodt for og svelge att det skrytes av Fendt.Sier ikke att testen ikke innholder feil(merket meg selv dette med folie knappene),men håper og tror e ikke jukser med de \&quot\;viktige\&quot\; tingene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg tror i alle fall jeg har vokst av meg \&quot\;Ingenting annet enn John Deere\&quot\;-faktene, og skulle jeg kjøpt traktor nå er det i alle fall to merker som hadde stått foran JD. Uansett om jeg har prøvd å tone ned lovsangen om Fendt her inne tidligere er det ingen tvil om at det er en traktor helt i toppen - men jeg har aldri før reagert slik på noen av testene. Og jeg begynner å ha lest en del av de :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere som setter spørsmålstegn ved denne testen. Reagerte selv da jeg leste den i går.

Til dere som har prøvd både nye Fendter 400 og f.eks nye MF 6000 trinnløs: Er Fendten sååå mye bedre som den fremstilles i testen?

Dette blir vel litt det samme som at Volvo sjelden vinner biltester i andre land enn Sverige......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har riktignok kjørt betydelig mer trinnløs MF (7480) enn hva jeg har kjørt Fendt (312, 412, 716), men jeg er ikke i tvil om hva jeg syns er den beste traktoren av de. MF\'\'en er såpass mye mer lettbetjent og ikke minst umiddelbar i alle funksjoner, pluss at den har ei hytte som etter min mening er milevis bedre enn Fendt sin. Dette er såklart subjektivt så det holder, men det er akkurat det denne testen virker til å være også!

 

Og folieknappene liker ikke jeg fordi de er upresise, innehar en god fare for utilsiktet betjening, og er vanskelig å se om de er aktiverte i sollys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeppa_1

Vegard: Det vil si at det ikke er noen form for grunn til ikke å kjøpe en traktor som har det.(bare et forsøk for å si det kan være en \&quot\;ny\&quot\; tester som har gjort denne testen, å han syns kanskje knappene funker. Å de er i alle traktorer nå om dagen, men ikke i alle funkjsoner)

 

Jeg for min del synes fører-miljøe (ink.renhold) er mye bedre med disse knappene en brytere som skal gjøre samme funksjon. De er lette å betjene + lette å se om er aktive i sollys og om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...