Gå til innhold

Fjerne hastighetssperre på ECO kassa til 6430?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som veit om noen som kan gjøre dette? Har en 6430 med slik kasse, som jeg bruker endel langs veien og hadde vært fint om den kunne gjort 50. Burde kanskje tenkt på det ved innkjøp, men behov endrer seg jo samtidig som det er vanskelig å finne en brukt traktor med alt man vil ha.

 

Jeg har TLS, så det burde vel være noenlunde forsvarlig med 50km hvis man bruker hode langs veien.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune_Hollerud_Bjerke_1

Hei.

 

Er det noen som veit om noen som kan gjøre dette? Har en 6430 med slik kasse, som jeg bruker endel langs veien og hadde vært fint om den kunne gjort 50. Burde kanskje tenkt på det ved innkjøp, men behov endrer seg jo samtidig som det er vanskelig å finne en brukt traktor med alt man vil ha.

 

Jeg har TLS, så det burde vel være noenlunde forsvarlig med 50km hvis man bruker hode langs veien.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok flere som er interesserte viss det er så enkelt..Du må sjekke med naboen din, så får vi høre hvilke sikring det er snakk om...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grit nok at du har tls, men har du bremser i nav foran?? det er krav om dette, itilleg så mister du all form for garanti hvis noe skulle skje med motor og drivverk hvis du chipper traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Hvis det er snakk om en sikkring så kan man vel i teorien ikke bli tatt for det? Bare sett inn en sikkring som er sprengt\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enklere med de første modellen av 20 serien.klippte ei ledning på 50km kassa og økte farten med 6km/t .Høres lite ut men er en tilfredstilles og ha ved en del vei kjøring.Med rette hjulene så kjører du i nesten 60km/t.Men har hørt med mekanikere på fk at på 30 serien er det mye vanskeligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune_Hollerud_Bjerke_1

Takk for mange utfyllende svar. Jeg er klar over at man må bruke hue når man fjener en slik sperre. Egentlig er det jo mer enn nok med 44km/t med en traktor, men når forholdene ligger til rette for det er det fint å kunne øke på litt mer.

 

Er turbochip samme person som blir kalt \&quot\;dansken\&quot\;? Har nemlig ringt han for ca 6mnd siden for å høre om han kunne fikse dette. Men da hadde han ikke knekt koden enda. Kan jo hende han klarer det nå da. Mer effekt kan jo også være kjekt, men litt usikker på om clutch og resten av drivverket tåler det i det lange løp. Går egentlig greit nok original også syns jeg. Hadde en 01 6620 før denne, og 6430 går hvertfall ikke dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune_Hollerud_Bjerke_1

Snakket med Turbochip igjen i dag, og de kunne ikke hjelpe meg desverre. Han klarte ikke å fjerne denne sperra. Grunnen han gav meg var at den elektroniske boksen satt i girkassa.

Hadde jeg hatt 6420s så kunne han justert opp turtallet, men det er jo rimelig uaktuelt både fordi jeg har 6430 og fordi jeg ikke tror at en slik motor liker mer enn 2500rpm over tid.

 

Så da får jeg enten leve med den, eller bytte traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. ECO kassa til 6430 så vet jeg at noen har klart å fjerne turtallsperra, men at de da også mistet noen andre elektronisk styrte funksjoner.

 

I mangel på koder fra fabrikken vil det nok ta litt tid, men er sikker på at det jobbes videre og at det etterhvert blir kjent hvordan man kan fjerne den sperra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...