Gå til innhold

ny dumpertilhenger kritiske punkt


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Oddbjørn_1
Arvid Gimre er igjen utpå med en annonse hvor han setter konkurrentene i et dårlig lys. Se linken hans, http://www.gimre.no/produkter/bailey-trailers/ Se øverst til høyre på forsiden og last ned PDF-filen \'\'\'\'Kritiske punkt ved kjøp av dumper\'\'\'\' . Her har han lagt ut en rekke bilder hvor han peker på det han mener er simple og billige løsninger hos konkurrentene. Det kan godt være at han har rett i flere av punktene, men hvis Gimre skal forvente å bli tatt seriøst bør han ikke publisere slik propaganda. Slike useriøse annonser hadde i allefall aldri blitt godtatt i anleggs- eller lastebilbransjen. Er det ingen importørforening el.l. for landbruket som kan ta tak i slik usportslig markedsføring?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Fullstendig enig med deg. Å rakke ned på konkurrentenes produkter er en salgsteknikk jeg misliker sterkt. Opplevde faktisk det samme da jeg kjøpte traktor for noen år siden og hadde ikke noe til overs for det da. Jeg sa det også til han jeg endte opp med å kjøpe traktor av, og han var klar over at en av de andre tilbyderne hadde rykte på seg for å bruke den taktikken, selv nøyde han seg med å si følgende: xxxxx er ihvertfall ikke noe dårligere traktor enn xxxx xxxxx. \;-)

 

Ellers burde den godeste Gimre koste på seg noen til å lese gjennom tekstene han publiserer på nettsida si og rette de verste skrivefeila - for det er mange... Nå snakker jeg ikke om kjappe tekster på et forum som dette, men tekster som står permanent på bedriftens hjemmesider for å beskrive produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Han har nok rett i flere av punktene han påpeker i annonsen, MEN han burde ikke lagt dette ut på finn.no og diverse andre nettsteder. Burde heller ikke slenge dritt om andre produsenter, sånn som \&quot\;simple løsninger her og der\&quot\;....!

 

@ Gimre\; Et lite råd, fjern denne annonsen på nettsiden din, og finn.no. Dette slår nok bare tilbake på deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Det kan godt hende Gimre sitter og fryder seg nå, og ser at antall besøk på nettsiden hans stiger sterkt utover kvelden etter dette oppslaget. For all omtale er som kjent reklame. Kanskje oppnår han det han vil, da mange flere kommer til å lese annonsen fordi det er blitt satt fokus på den......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo selvfølgelig inn på siden til han der Gimre og se, men det var trasige greier. Er minimum 100% sikker på at det aldri blir noen handel med det firmaet fra min side. Men han skal ha at han har lagt seg i selene for å rakke ned på andre. Hadde han bare gjort seg like flid med korrekturlesningen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende Bailey er - om ikke overlegent alle ander merker, hvertfall over gjennomsnittet. En ting som er mer sikkert er at den dagen jeg skal kjøpe noe det står Bailey på så kommer det ikke fra deg, Arvid Gimre. Makan til arroganse har jeg ikke sett i all min tid. En ting er markedsføringsstrategien din, noe annet er korrekturlesinga.

 

Kanskje er det like greit at det er skrevet på særs dårlig norsk, da du slipper unna med \&quot\;kun\&quot\; å ikke bli tatt på alvor.

Verre hadde det kanskje vært hvis korrekturen hadde vært upåklageligog du ville ha blitt oppfattet som en arrogant bløffmaker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gimre må selvsagt gjerne framheve fordelene med egne produkter, men før han slutter å \&quot\;slenge dritt\&quot\; om stort sett alle konkurrentene (noe det inntil denne tråden virket som han _hadde_ klart å la være på lang tid) får han ikke solgt så mye som en hjulmutter til meg.

 

Det er en ting hva man kan si når man står ansikt til ansikt og prater med kunden og får en viss følelse for hva vedkommende mener, og hvordan han reagerer, og en _helt_ annen ting hva man skriver i annonser og debattforumer som dette, som _alle_ kan lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var greit å se forskjellene på de forskjellige hengerene jeg. Skjønner egentlig ikke hvorfor dere henger dere oppi slikt. må da være nyttig innfo. Alle vet jo at det er mange billighengre på markedet. Nå fikk i hvertfall jeg ett innblikk i hvorfor det er så stor prisforskjell.

Men å angripe skrivefeil er mere enn lavmål. Dere gjør vel narr av de som har et annet handicap enn rettskriving også? Om dere vil framstå som bedrevitere så finn en annen måte å markedføre dere på. Amøber

(har selv ikke lest korektur med hensikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest temlav_1

Jeg synes også at det er greit å se ulike løsninger på forskjellige hengermerker, men en slik sammenligning bør komme fra en nøytral innstans. ( Kanskje BG kunne kjørt igang en seriøs test på dumperhengere, har ikke sett noen tester av nyere dato.)

Slik Gimre framstiller det her blir det totalt usmakelig, det er alltid bedre å framholde gode egenskaper på eget produkt framfor å sjikanere andre sitt produkt.

Jeg tviler ikke på at bailey er en bunnsolid henger, og Gimre har noen poeng om svakheter på de andre merkene. MEN en skal være forskiktig med å kritisere andre uten å ha god dokumentasjon for det. B.l.a. så kan også noen av de andre merkene leveres med doble tippsylindre og lyktebeskyttere alt etter kundens ønske. Dessuten skulle det være merkelig om det ikke fantes noen svakheter på bailey også.

 

Og uten å være ufin så mener jeg at norsken burde vært bedre når det legges ut på ei hjemmeside for allmenn lesning. Jeg har aldri ansett meg for noen stor forfatter, men tror jeg skulle klart det bedre med 2 i promille.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ikke 3000 skrivefeil på hjemmesida til norske dyslektikere (eks.), selv om de ikke leser eller skriver like bra som alle andre.

 

Og i tillegg når det gjelder et tema som en del tydeligvis reagerer på, så bør det være korrekt. Ellers blir det igjen, som jeg skrev tidligere useriøst.

Så - nei, jeg gjør ikke narr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid_Gimre_1

Jeg bruker bilde på grunn av at det skrives så mye feil info i annonser, for at en skal klare å skille ut hva som er laget for proff bruk og hva som er produsert for hobby brukere.

 

Jeg har registrert at de er uenighet om fremgangs måte, men den er meget tydelig og kan ikke misforstås. De med skrivefeil får dere leve med. Eventuelt la være å lese da og kun studer bilder.

 

Jeg har levert flere hengere nå i høst en noen gang tidligere. Til kunder som bruker de i daglig bruk får flere henvendelser om jeg kan ta andre nyere brukte hengere i bytte.

 

Klipp fra PDF filen

 

Denne info er utarbeid som en veiledning, tilfeldig utvalgte bilder fra Finn. For kunder som ønsker og får en liten sjanse til å skille produsentene fra en annen. Da de blir bruka så mange ulike salgs uttrykk. Att kunder som ikke jobber med dette til daglig, skal få en litt bedre utgangs punkt til å velge den kvaliteten han ønsker. Og slipper i ettertid å innse at kvaliteten var ikke som reklamen til sa kjøps tidspunkt.(flere henvendelser den senere tiden med dette problemet dessverre) Hjul og akslinger som ikke tåler påkjenningen ved proff bruk, den som går igjen oftest. Da dette har en sammenheng med trafikk sikkerhet og høye reparasjons kostnader er det viktig å ta dette med i kalkulasjon når en investerer i nytt materiell. Bremse havari på traktor på grunn av det er overbelastetes er en kjent problem stiling for flere.

Overhaling av bremser er en kostbar opprasjon, de er også flere som må kjøper kraftigere koplet nye boggi /akslinger til hengere på grunn av den holder ikke mål. ( dette hadde ikke vert nødvendig hvis hengeren var utstyrt med riktig dimensjon fra starten av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...