Gå til innhold

New Holland el Massey Ferguson el.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, eg er førstegangskjøper av traktor då eg skal ta over ny gard, har prøvd Massey Ferguson 5475, New Holland T6040, Valtra N 121, McCormick og Fendt 300 Vario...klarer ikkje å bestemme meg heilt..Kom gjerne med kva dere ville gått for. Skal bruke traktoren til grasinnhøsting, pløying, til vedmaskin, litt utkøyring av skog og noko brøyting av snø..

 

Viper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viper_1

Hei, eg er førstegangskjøper av traktor då eg skal ta over ny gard, har prøvd Massey Ferguson 5475, New Holland T6040, Valtra N 121, McCormick og Fendt 300 Vario...klarer ikkje å bestemme meg heilt..Kom gjerne med kva dere ville gått for. Skal bruke traktoren til grasinnhøsting, pløying, til vedmaskin, litt utkøyring av skog og noko brøyting av snø..

 

Viper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enk: Et naturlig valg dersom penger ikke betyr noe ville være Fendt 400 serien, 300 serien begynner å dra på årene, og er en enklere traktor enn de tre andre som er nevnt her, bortsett fra gearkassa.

 

MEN viper, du skal drive gard altså være bonde, og hvis du ikke subsidierer garden med andre inntekter som f.eks tomtesalg etc. så vil jeg tro det finnes et budsjett du ca skal holde seg innenfor?

 

\&quot\;De tre andre\&quot\; enn Fendten ligger for tiden mellom ca 460000 (kampanjer på NH 6040 og Valtra N121) og 550000 kr (MF 5475). En Fendt 312 ligger vel på ca 660000 kr (412 på ca 790000 kr). Min påstand er at som bonde med normale antall timer pr. år, vil det være å kaste penger ut vinduet dersom du kjøper Fendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg ble i alle fall ikke nevneverdig imponert over Fendt 300 Vario, syns det er mye penger for lite. Veit ikke om man kan få de med TMS nå, men det var i alle fall ikke det på de to traktorene jeg har prøvd - og da er nesten hele poenget med trinnløs girkasse borte, når motor og kasse ikke \&quot\;snakker sammen\&quot\;.

 

Vil tro at både MF og Valtra er greie alternativ, og betydelig mer for pengene enn Fendt. Er det i så fall HiTech-utgaven av Valtraen du tenker på? Det er nok i alle fall den som blir mest sammenlignbar med MF\'\'en.

Så du nevnte at du skulle litt i skogen. Veit ikke hvor mye du må bygge på hver enkelt for å sikre seg nogen lunde, men også Valtraen må vel polstres litt her og der nå - traktoren du kunne sende rett til skogs døde vel med 6850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Ville gått for en litt billigere traktor vis den kun skal gå i gardsdrift, ville valgt valtra eller mf jeg da, fendten er jo fin men dyr og det er den ikke verdt vis du skal kun kjøre noen hundre timer. Har sjøl akkurat bestilt 6430 ap og da har jeg både på prøvd n121, 312 og en mf 6470.

men fikk god pris på 6430, så da ble det.

 

men du får ha lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ett så \&quot\;åpent\&quot\; syn på hvilken traktor du vil ha, ville jeg valgt det merket som har forhandler og verksted i nærheten. Og som har best service og oppfølging av kundene.Det som kan være en bra traktor i ett distrikt trenger ikke å være fullt så bra i ett annet.. Det er både pluss og minus med alle traktorer. Det som kan være avgjørende er hvilke pluss og minus man selv prioriterer. Det som kan være en bra traktor for deg kan være en \&quot\;ubrukelig\&quot\; traktor for naboen. Les tester av de aktuelle kandidatene og se på hva testerne mener er pluss og minus. Lykke til med traktorkjøp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

Eg ville gått for en valtra N121, med tanke på at du skal i skogen. Når du skal ha brøyting ville eg absolutt kjøpt turbinkopling, sann at du slepp og gire så mykje. Har sjølv hatt ein slik på prøve og synst det var ein veldig god traktor. Lyke til med traktorkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei. Jeg ville valgt valtraen av de traktorrene. Men skal du ikke vurdere case maxxum 130 multicontroller å da?, veldig fin traktor som er lett kjørt også har den muticontroller\'\'n noe som er et must. Ville heller ha valgt case\'\'n istede for 6040 på grunn av multicontrollen.

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

NH T6040 må være et suverent alternativ i denne klassen. Går man på Komfortpakken eller Transportpakken så er det ikke mange som kan konkurere på verken komfort,brukervennlighet eller utstyrsnivå. NH og Case IH har den suverent beste hytta av traktorene på markedet, og driftsikkerheten har vist seg å være utrolig høy.

600 timers service intervall og en drivstoffgjerrig motor.

Prismessig så er den meget bra, mye pga utrolig høyt std nivå.

Case IH Maxxum er selvfølgelig i samme bås, men vil tro at NH har litt høyere andrehåndsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Se denne testen, legg merke til dieselforbruket på NH i forhold til Fendten, og HK på

 

PTO.http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...