Jump to content

new holland oljelekasje


Guest
 Share

Recommended Posts

Har en ts 100 som lekker olje fra bakaksel.virker som olja kommer ut der hvor bremsene går inn i bakaksel. virker som det er noen gummibelger/pakkninger rundt staka som lekker. kan dette stemme? noen som har hvert borti det? kan jeg reperere dette selv?
Link to comment
Share on other sites

Har en ts 100 som lekker olje fra bakaksel.virker som olja kommer ut der hvor bremsene går inn i bakaksel. virker som det er noen gummibelger/pakkninger rundt staka som lekker. kan dette stemme? noen som har hvert borti det? kan jeg reperere dette selv?
Link to comment
Share on other sites

Guest Magne_1

Hadde samme problemet med vår TS 115. Vi skiftet gummibelgene/pakningene og da var problemet løst.

Litt trangt å komme til, men går greit å skifte dem selv.

Link to comment
Share on other sites

må man ta av hjulet eller går det uten?ser det er rimelig trankt som magne sier.

 

Har også en tm der dei to hudraulikk spakene jeg har brukt mest er veldig løse. Det ene er faktisk ubrukelig nå.Hva kan vere galt? er dette også noe jeg kan reperere selv?

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Ove_Bonde_1

Hei når det gjeld oljekalitet på New Holland,so er det meget viktig at Dykk brukar ei olje for våte skivebremser,eg trur og meinar at det er best og bruke New Holland sin Ambra muti-G olje,etter erfaring er det ikkje prisen på Ambra olje avskrekande høg.

Får Dykk olje på ein oljeforhandler husk at han må garantere olja for traktoren Dykkar eg veit om mange som har fått feil olje på ein bensinstasjon som har resultert i bremsehavari,og det kan fort bli dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Anngående belgene på bremsestagene så MÅ du huske å tappe olja på girkassen først ellers får du et j...lig søl på gulvet. Du må også passe på at du får justert bremsene inn riktig etterpå, disse kan være noe kranglete på det området. jekke opp raua slik at begge bakhjula er i lufta(greiest å være 2 stykker) så strammer du mutteren på staget til bremsene begynner å subbe/tyngre å dra på hjulet og så skrus den ut ca.1,5 runde, hvis jeg husker det riktig. Gjøres dette galt mister du enten alt av bremser eller så vil de legge seg på og du får et havari.

 

Anngående TM en.

Bak ved tipputtakene, i forkant av sentralene sitter det noen aluminiumshylser som virene går inn i. Den hylsa har en 6mm bolt med mutter som klemmer sammen hylsa og disse har en tendens til å løsne etter en del bruk. Det er bare å løsne på skruen, slik at wiren er løs, sett så spaken inne i nøytral og skru til så burde det være iorden igjen.

Det har også vært tilfeller der skruene som holder fast huset til spaken nede i konsollen har skrudd seg ut, det er i såfall en noe mere krevende jobb.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Skal fylle på hydraulikkolje på min New Holland TL100 2000 modell. Ser at de på felleskjøpet har noe som heter spesial S som går til API GL-4, dette er også for våte bremser. Mitt spørsmål er: Har hydraulikken og bremsene felles olje? Er det noe jeg må tenke på før jeg heller på denne oljen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...