Gå til innhold

JD 6430 vs NH T6040


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er to av de traktorene rundt 120 HK som etter min mening gir aller mest for pengene!

Hvis trinnløs transmisjon er et viktig ønske, er NH uaktuell (foreløpig.....)

Hvis \&quot\;vanlig\&quot\; gearkasse er ok, blir det vanskeligere å velge.

Mine vurderinger etter en del timers erfaring med NH T6000 serien, og gode kilder vedr JD 6030 serien:

NH har mest moderne og romslig hytte, flest \&quot\;knappestyrte gir\&quot\; (4+4 og sterkest motor av disse to. JD har best betjening av ytre hydraulikk (når i armlene) og lavest høyde (hvis det betyr noe). Hvis forhandler/service er like god for de to, ville jeg stemme for NH hvis trinnløst ikke er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har kjørt alt for lite NH til å komme med noe vettugt svar i den opprinnelige debatten, men føler for å kommentere noe annet.

 

PL sier at disse to er av de traktorene man for mest for pengene. Der er jeg ikke helt enig - hvis \&quot\;valuta for penga\&quot\; er kriteriet må da vel MF 6400-serie være helt i toppsjiktet og? En særdeles moderne og godt gruppert girkasse, et fremragende armlene og en ergonomi i hytta som Ferguson virkelig kan. Dessuten en veldig god ytelsesmonitor, tar riktignok litt tid å skjønne noen litt ulogiske betjeninger, men veldig fin når man har lært den. Dessuten virker det da som det alltid er kampanje på MF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine innlegg

 

Trinnløs transmisjon er ikke aktuelt da denne kun skal gå 4-500timer i året

Har en NH TL100 og JD 6300(skal byttes inn) fra før og er meget godt fornøyd med service/oppfølging fra både AK og FK, dette en avgjørende for valget mitt.

Hadde en T6060 på prøve og likte den godt, har kun prøvd en JD 6030-serie med Autopowr etter vei,men får en 6430 på prøve til uka så jeg får prøve den skikelig.

PowerQuad el. AutoQuad må vurderes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til de \&quot\;små\&quot\; avsporingene vedr. andre enn de alternativer som det ble spurt om: Enig med både Idefox og Vegard, Case IH Maxxum og MF 6000 serie er begge gode alternativer! Maxxum 130 er på kampanje til ca 549000,- og MF 6465 har en veiledende pris på 592400,-. MF har en meget god transmisjon med 6-trinns semi-powerskift, men lite utstyr er med som std. ellers og prisen vil fort legge på seg. MF er derfor \&quot\;avhengig\&quot\; av en god kampanjepris for å være med i \&quot\;mest for pengene\&quot\;. CASE IH har helt klart en fordel med Multicontrolleren hvis en legger mye vekt på lettvindt betjening av hydr.uttakene. MEN både JD og NH har også fullt tilfredsstillende betjening, OG NH 6040 Elite er på kampanje til 459000,- og JD 6430 er (var?) på kampanje til ca det samme tror jeg? Da er det nok ingen tvil om at disse er \&quot\;mest for pengene\&quot\;. Husk at AK har utstyrt både CASE IH og NH med mye utstyr som std. f.eks. mange ekstralys, relativt god dekkutrustning, markedets beste passasjersete, visker/spyler på bakrute, svingbare framskjermer, luftsete, øko kraftutak etc. Min konklusjon er at tero har tatt seg ut de to beste alternativene pr. nå, særlig da han er fornøyd med både FK og AK. JD eller NH, begge er meget gode valg. Akkurat nå er nok NH T6040 Elite det beste kjøpet. Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Det jeg synes er rart, er at ingen har tatt innbyttepris på 6300 med i sine uttalelser. Jeg vil nokk tro at FK gir mest, men ikke sikkert. Det som imponerer mest med JD er totaløkonomi. Så jeg mener du bør ta stilling til mellomlegget!

 

Ellers så kjører jeg 6630 med AP og mener at JD sin hytte har blitt bedydelig bedre siden 6020-serien. Når får du også knappecluch hos JD og med elektroniske hydr ventiler har du en fullgod betjening.

 

Jeg har ikke kjørt NH6040, men er ikke den lik TS110A? Det er nokk en god traktor, men synes plassering av hydr.ventiler er noe knølette og der mener jeg du må ha elektroniske ventiler om du kjører 500 timer.

 

Men et lite ute av tema \&quot\;tips\&quot\; kjøp med xeobib, utrolige dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6300 skal byttes inn ja, og tror faktisk AK gir mest i innbytte (Forhandler med FK for tiden)

Elektronisk hydr. er tatt med hos begge merker

xeobib-dekk var det på T6060 jeg hadde på prøve fantastiske dekk og kjøre med ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1

Siden det var en som sporet av fra det opprinnelige temaet tillater jeg meg å gjøre det samme:

 

HCP kjører kampanjetilbud på Deutz-Fahr Agrotron K serien nå.

I danmark lyder dette tilbudet på kr 550 000 for K430 (130 hk), Profline med ålø laster, 600x38 dekk, osv..Dette er en traktor med \&quot\;alt\&quot\; av utstyr inkludert.

 

Virkelig verdt å sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Problemet når det kommer til Deutz-Fahr er jo ikke traktoren, den er jo super - men dessverre lider den under et litt mangelfullt forhandlernett... Det tror jeg de taper stort på, eller sagt på en litt annen måte, Deutz er den av de små (i Norge) merkene som taper mest på å være hos den forhandleren den er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør sjekke pris differansen med og uten autopower .Den er ikke så stor som den ser ut på skreddersømmen til JD.Har ikke kjenskap til NH så der får andre uttale seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ferdig og bestemt meg:

Henter ny 6430 i morgen da ettermontering av div utstyr endelig er ferdig!

 

Hva ender valget ditt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg tatt mitt valg og det bilr en blå traktor på meg denne gangen

begge traktorene var veldig gode,så det var pris og innbytte av 6300 som avgjorde

Ser frem til å få ny traktor og håper jeg gjorde et rett valg.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...