Gå til innhold

Turtall ved 50 km/t


AH_1

Anbefalte innlegg

Gjest Øyvind_1

Jd hadde vel 2100 frå starten, usikker om dei har senka dette.

Dette gjelder både AP og AQ med 50 km.

Fendt har vel vore ganske stabile på 1700 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1

Min Valtra T182 Direkt går i 53 km/t på 1750 rpm

i normal modus.

 

I transport kjører jeg vanligvis program 1 og da går den i 53 km/t på 1560 rpm.

 

Kan også kjøre den i program 2 da har jeg prøvd meg helt ned til 1200 rpm i 50km/t, men da hadde den ikke noe særlig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bære Direct-modellene tel Valtra som går med særlig redusert turtall i 50 km/t. Noen store vanlig T eller T Versu med digre nok hjul når 50 km ved ca 2100 o/min
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg innrømme at dette ikke er traktorer jeg er oppdatert på, men går de 50 på redusert turtall?

De(t) jeg har observert er at de går 50, alternativt 40 på redusert turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung_bonde_1
Al : det er det jeg også her sett, at de går 50 på fult turtall alternativt 40 med redusert.. lurte på om de kan fåes med 50 og redusert turtall..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Skal ikke påstå noe sikkert men såvidt jeg har fått med meg er det bare de trinnløse girkassene som har redusert turtal i 50km/t. ( hva JCB har vet jeg ikke men det blir vel en litt annen type traktor)

Jeg kjører forøvrig Fendt 412 uten TMS og denne går stort sett på 1750 i 50 men om den går lett på flat vei eller nedover kan jeg slppe den ned på 1550.

En ting jeg har lurt litt på når jeg har prøvd trinnløse John Deere er at de legger seg på 1900 med tom traktor, både 6930-40km/t og 6430-50km/t. Synes det burde vært unødvendig å kjøre med såpass høyt turtall ved lav belastning. Er det noen som har erfaring med det og eventuelt hvordan dieselforbruket er i forhold til traktorer med lavere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Til Jostein\; hvor John Deere legger seg på turtall avhenger jo både av hvordan man har justert kommunikasjonen mellom transmisjon og motor (Eco / Power) og belastinnga... Men det er nok merker som går lavere på turtall enn de grønne fra Mannheim.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Vegard_1
Muligens litt banalt, men er du sikker på at du kjører med full kommunikasjon mellom motor og girkasse tracker? Den skal stå helt mot Eco.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei Vegard.

 

Nei, er ikke sikker. Men for å spørre enda litt dummere:-) Er det en sort vribryter ved siden av terminalen? Skal den kunne gå helt ned på 1700 o/min v/40km? Har ikke traktoren her og nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Den sorte vribryteren er for å navigere i terminalen. Du må inn i terminalen for å justere kommunikasjonen. Er en hotkey på høyre konsoll for å komme direkte til menyen for motorstyringa, symbolet ligner litt på ei lyspære med kuppelen ned.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Har en Valtra 07 mod T160. Den gjør 50 kmt på ca 1800 omdr. .. 6 timer med veikjøring med tungt lass (18 tonn) forbruker ca 110L med diesel. li
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
NH T7 Autocommand : &quot\;New Holland has developed its Auto Command™ transmissions so they can exploit the low running speed, high torque New Holland engines. With 50kph ECO, the engine can run at a fuel efficient 1550 rpm.&quot\;
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...