Gå til innhold

Kan man drive en orkel 1250 med 70hk? HASTER


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har en orkel 1250 på hånd som eg kan få kjøpe men han som har den har kjørt den med en 100hk og eg har i dag en 70hk fiat lurer derfor på om det vil fungere og drive denne pressa på denne traktoren om det er nok Hk og hvordan er det med databoksen til denne krever den noe spesiel kontakt for tilkobling? Håper på raske svar da eg må gi han en tilbakemelding neste uke om eg tar den eller ikkje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet kan du drive pressa med den traktoren, MEN du vil nok merke at det blir tungt i bakkene og hvis graset er vått. På flatmark kan det nok gå på et vis. Siden du ikke har skrevet noe om det, regner jeg med at det er singelpresse uten pakker. Hvis det var snakk om Agronic ville det ikke vært noe å tenke på i det hele tatt.

I følge Orkel krever 1250 60 hk (antakelig på kraftuttaket) og en viss oljemengde, men singelpressa trenger ikke konstant oljestrøm. Vet om en som kjører 1260 Agronic på en 80-hester, riktignok på flatt terreng. Strøm til kontrollboks og nettbinding hentes fra batteriet gjennom en egen kabel som må monteres uansett.

Jeg ville ikke tynt denne Fiaten med ei slik presse, men som sagt, det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min har i to-tre år kjørt Orkel HiQ på en JD 6220 SE 90hester.

Dette er en traktor med hurtiggir som stjeler litt hk, han har montert LS uttak som han kjører pressa på, og så pleier han å kjøre pressa med kammertrykk på ca 65 %. Fabrikken anbefaler 85 %.

 

Han passer på å ikke bruke olje på pakkeren når kammeret begynner å bli fullt. Stort sett nokså flatt terreng.

 

Antar derfor at en 70 hk med lite effekttap burde klare en 1250 singelpresse på flat mark.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1
Kjørte noen år, for lenge sida, med ei orkel 1250 og en 83hk valmet, det gikk, men den ble jo litt lei seg i motbakkene. Pressa noen tusen baller med den kombinasjonen, så til eget bruk er det sikkert helt greit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...