Gå til innhold

brukt 90- 100 hestar


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi skulle hatt ein ny traktor i denne klassen til rundt 200000. vil bli brukt litt på skogen, gras og småting. rundt 200- 300t i året.

har noken erfaring med massey 42xx john deere 6x10

new holland tl og valmet 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt ein ny traktor i denne klassen til rundt 200000. vil bli brukt litt på skogen, gras og småting. rundt 200- 300t i året.

har noken erfaring med massey 42xx john deere 6x10

new holland tl og valmet 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg på følelsen at det kommer til å hagle inn med svar \;)

 

En John Deere 6010-serie tror jeg nok blir i dyreste laget for din prisgrense, samt at den trenger litt ekstra stål under for å dra på skauen, i alle fall kan det være ei veldig god forsikring.

 

Valtra / Valmet 700 er mindre enn de andre, \&quot\;bare\&quot\; 75 hester, men en enkel og sprek traktor - og sannsynligvis en helt fin traktor til ditt bruk.

 

New Holland TL 90 eller 100 er nok traktor som er midt i blinken for deg, du finner og TL\'\'er med clutchfritt vendegir, og også el-hydraulikk. Men jeg trur du vil ha mye mer glede av clutchfritt vendegir enn el-hydraulikk. De uten el-hydr. har jo og forøvrig den \&quot\;gamle\&quot\; Lift-o-matic, kjent fra Fiat i eldre dager. Et helt kurant system.

 

Massey\'\'ene er og greie, men mitt inntrykk er at 4300-serien er betydelig mer holdbar enn 4200-serien. I alle fall har jeg hørt om flere som har hatt litt trøbbel med sin 4255, men kanskje er de med litt mindre effekt stabile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

selv om jeg er helt fan av massey, så ville jeg har rådet deg til å ikke kjøpe 42xx serien til MF, så fremt at en fjær i forbindelse med hurtiggiret ikke er skiftet. Den har en tendens til å ryke. Ellers er traktoren veldig enkel i bruk, lite elektornikk, og har god oversikt fra førerhytta, spesiellt med frisikt panser.

 

jd 6xxx serie og hn tl har jeg ingen erfaringer med.

 

Har kjørt litt valmet 755 (lenge siden nå)en ok traktor. men var litt mye støy inne i hytta. Var dårlige lys på den traktoren jeg kjørte. Og den virket litt \&quot\;gammeldags\&quot\; når man kjørte den.

 

Men som vegard sier, så tror jeg også at det vil komme en god del svar på denne tråden.

 

MVH HJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at noe annet en valmet duger best hvis det er mest snakk om skogskjøring.

Det er her disse trakorene virkelig har sin fordel med slett underside og høy bakkeklaring som standard. Kjøp den gjerne med skogshytte som er litt større, og muliggjør svingbar stol og inntak av sentral fra tømmerhenger i traktorhytten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Har en MF 4255 2001 modell med frisiktpanser, ALDRIG vært noe som helst tull med den. Ikke splittgir, og mekansisk hydraulikk, så det er jo en veldig enkel traktor, men tar seg bra frem i skogen og kan brukes til det meste. Men for all del, kjøp med klutsjfritt vendegir, hadde en 4235 i to mnd før vi byttet den. Delvis for at den ble for liten, men mest for å få klutsjfritt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det arbeidet du nevner vil jeg annbefale Valtra. Har selv hatt en 900 som for det meste ble bruk i entreprenør øyemed, til slått og raking. Men den er også brukt som gårdstraktor på saue bruk.

 

Og for å ta det positive først, til gardsbruk er den suveren.

 

Smidig og oversiktlig

Enkel

Driftsikker

Lett

Krutt sterk

 

Vi har også vært litt i skogen med den og det gikk som ventet flott.

 

Minuset med den og det som gjorde at vi byttet var at vår hadde 30km/t kasse, og for oss med mye transport på 60,70 og 80 km/t vei ble det irriterende. Det er også en del støy i hytta noe vi merket godt siden vi har mye kraftutaks arbeid (1900-2100 o/min).

 

Det bør iallefall være en god kandidat hvis du skal litt ut i skogen. Og prisen er stort sett under 200000:-) Lykke til

 

PS! Kan også legge til at vi nettopp har byttet den inn i en Fendt 412 Vario. Som jeg i dag er kjempefornøyd med, til slått og transport. Men lurer litt på hvordan det skal gå med dieseltanken når jeg skal ut i beitene og gjødsel til våren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her en nh ts 100 som jeg skal selge,som burde passe greit til ditt bruk. 99 modell, ca 4300timer.el hydaulikk,klødsjfritt vendegir. pris 160-180 tusen. kommer på finn i løpet av høsten/vinteren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...